شهرداری تهران تا پایان سال ۹۹ هزار پروژه کوچک مقیاس را با بودجه‌ای ۲ هزار میلیاردی در شهر اجرا می‌کند که هم اکنون ۲۶ پروژه کوچک مقیاس محلی در چهار گوشه پایتخت در حال اجرا است.

پروژه كوچك مقياس

به گزارش همشهری آنلاین، شورای شهر تهران در بودجه سال ۹۹ شهرداری پایتخت مصوب کرد که برای حل مشکلات محله‌های تهران، پروژه‌های کوچک مقیاس محلی تعریف شود که این اقدام جز دستاوردهای شورای پنجم است تا برای اولین بار تمرکز بر حل مشکلات با تعریف پروژه‌های کوچک مقیاس داشته باشد و شهروندان در کوتاه‌ترین زمان، ثمرات فعالیت‌ها را شاهد باشند. 

بنابراین مدیران شهری معتقدند که شهروندان هم باید در برابر شهر احساس مسئولیت کنند و مدیران هم با به کارگیری فرایندهای مشارکت‌محور، مردم را در کانون تصمیم‌گیری محله‌ای قرار دهند. یکی از راهکارهای مدیریت شهری برای تعیین این پروژه‌های کوچک مقیاس، مشورت با شورایاری‌های ۳۵۴ محله تهران است.

سید مجید غمخوار، مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در تشریح روند پیشرفت پروژه‌های کوچک مقیاس محلی گفت: در راستای برنامه‌های شهرداری تهران برای جلب مشارکت شهروندان در برنامه‌ریزی و مناسب‌سازی فضاهای شهری، ۲۶ پروژه کوچک مقیاس و محله محور توسط سازمان عمرانی مناطق در حال اجرا است.

وی با بیان آنکه عملیات اجرایی بخش عمده پروژه‌های کوچک مقیاس محلی در سطح منطقه ۱۵ به اتمام رسیده است، از پیشرفت بیش از ۲۵ درصدی عملیات اجرایی این پروژه‌ها در مناطق ۱۶ و ۱۷ خبر داد و گفت: پیشرفت پروژه‌های محله‌محور در ناحیه چهار منطقه ۱۸ به ۸۵ درصد و در نواحی سه و پنج این منطقه به حدود ۷۰ درصد رسیده است. همچنین روند اجرایی پروژه بهسازی پیاده‌رو و ایجاد مسیر دوچرخه خیابان هلیسایی در منطقه ۴ نیز به سرعت در حال انجام است.

غمخوار با تاکید بر اینکه این پروژه‌ها با توجه به حساسیت کار به خوبی رصد و ارزیابی می‌شوند، از تلاش برای اتمام عملیات اجرایی آنها تا پایان تابستان امسال خبر داد.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق همچنین با اعلام آغاز عملیات اجرایی چند پروژه کوچک مقیاس جدید، از آغاز عملیات اجرایی تعدادی از این طرح‌ها در ۵ منطقه از شهر تهران خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در حال حاضر در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار هستند و طی روزهای آتی به مرحله اجرا می‌رسند.

تاکنون چند پروژه کوچک مقیاس شامل ساماندهی و دفع آبهای سطحی و پیاده‌روسازی خیابان تفرشی، مناسب‌سازی خیابان بنی طبا در منطقه ۱۵ و همچنین احداث کندروی خیابان باقری به بزرگراه آزادگان، ساماندهی منظر شهری خیابان باقری، ساماندهی میدان پژوتن و بهسازی محیطی شهرک طالقانی در منطقه ۱۸ به بهره‌برداری رسیده‌اند.

کد خبر 548779
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha