سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: هنوز شناسنامه‌ای برای فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با اتباع خارجی صادر نشده است. چراکه این پروسه حدود ۳ ماه طول می‌کشد و تازه یک ماه است که این آئین‌نامه ابلاغ شده است.

دانشجویان خارجی

به گزارش همشهری آنلاین، مصوبه «اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی» روز ۱۳ خرداد سال‌جاری ابلاغ شد اما هنوز شناسنامه‌ای برای فرزندان مادران ایرانی صادر نشده است.

سیف‌الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در خصوص متولی صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی به برنا گفته است: آئین‌نامه این قانون توسط دولت به استانداری‌ها ابلاغ شده است. بنابراین متولی این امر استانداری‌ها هستند.

او افزود: در مرحله اول استانداری‌ از ما استعلام می‌گیرد که آیا مادر واقعا تبعه ایران است یا خیر. که پس از پاسخ ما نوبت به استعلام از وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه می‌رسد که با تکمیل شدن پرونده فرد و تائید آن، سازمان ثبت احوال ظرف ۳ روز برای صدور شناسنامه اقدام می‌کند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درمورد تعداد شناسنامه‌هایی که تاکنون صادر شده است، اظهار کرد: از آنجا که این پروسه ۳ ماه طول می‌کشد و هنوز یک ماه است که این آئین‌نامه ابلاغ شده، هنوز شناسنامه‌ای برای فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با اتباع خارجی صادر نشده است.

ابوترابی گفت: درحال حاضر وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه ۳ ماه فرصت دارند اعلام نظر کنند. برای همین هنوز پرونده‌ای به سازمان ثبت احوال نرسیده است.

کد خبر 548750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha