مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: تصویب آیین‌نامه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی این امکان را فراهم کرد تا ۳۰۸ نفر در استان قزوین بتوانند شناسنامه ایرانی دریافت کنند.

اتباع خارجی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، صدیقه ربیعی جمعه ۲ خرداد افزود: این افراد که هم اکنون بیش از ۱۸ سال سن دارند، پرونده درخواست تابعیت آنها در استانداری قزوین تشکیل شده و روز گذشته با موافقت و تصویب هیات دولت مبنی بر تصویب آیین‌نامه اعطای تابعیت می‌توانند شناسنامه ایرانی بگیرند.

 ربیعی گفت: ۶۰۷ زن قزوینی با اتباع خارجی ازدواج کرده‌اند، فرزندان حاصل از این ازدواج حتی در صورت فوت و طلاق مادر می‌توانند تابعیت ایرانی گرفته و از تمام خدمات اجتماعی و سیاسی برخوردار شوند.

به گفته وی، تصویب آیین‌نامه برای اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با همسران خارجی یکی از اقدامات و دستاوردهای بزرگ دولت به شمار می‌رود که در این راه تلاش‌های بسیاری از سوی مسئولان انجام شد.

ربیعی خاطرنشان کرد: بر اساس این آیین‌نامه استانداری‌ها به همراه سازمان ثبت احوال مسئول پیگیری مراحل اعطای تابعیت هستند و در خارج از کشور نیز دفاتر نمایندگی ایران مسئول اجرای این آیین‌نامه خواهند بود.

به گفته این مسئول بیش از ۹۰ درصد پدران خارجی در قزوین از اتباع افاغنه هستند.

کد خبر 514126

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha