معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از افتتاح تندروهای بزرگراه شهید نجفی رستگار به زودی و در اوایل پاییز خبر داد و به تشریح آخرین وضعیت تملک املاک معارض این پروژه بزرگراهی پرداخت.

صفا صبوري ديلمي

صفا صبوری دیلمی در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین با یادآوری اینکه پروژه شهید نجفی رستگار به چهار فاز تقسیم شده است، گفت: فاز اول پروژه، سال گذشته از بزرگراه آزادگان تا پل شهید مزینانی افتتاح شد. فاز دوم مربوط به احداث تندروهای پروژه به صورت هم‌سطح از بزرگراه امام رضا(ع) به بزرگراه آزادگان در مسیر شرق به غرب و غرب به شرق است که برنامه معاونت فنی و عمرانی شهرداری بر این بود که این فاز تا پایان شهریور ماه افتتاح شود اما شهردار تهران در پی درخواست شهروندان برای احداث یک زیرگذر، دستور احداث زیرگذر را صادر کرد. با احداث این زیرگذر، فاز دوم پروژه نجفی رستگار به زودی و در اوایل پاییز افتتاح می‌شود و در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فاز سوم این پروژه مربوط به اتصال غیرهمسطح بزرگراه شهید نجفی رستگار به بزرگراه امام رضا (ع) است که عملیات این تقاطع غیرهمسطح همچنان تا چند ماه دیگر ادامه پیدا می‌کند، افزود: در فاز چهارم پروژه، احداث کندروهای این بزرگراه را داریم که تا کنون قسمتی از بخش‌های کندرو ساخته شده‌اند. این پروژه بزرگراهی از زمان آغاز عملیات، بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ معارض داشته است که در حال حاضر همچنان بیش از ۱۵۰ معارض دارد. پلاک‌های ثبتی که باقی مانده‌اند در بخش کندرو هستند. در فاز چهارم پروژه باید این پلاک‌های ثبتی نیز توسط شهرداری تهران خریداری شود و کندروهای بزرگراه را تکمیل کنیم.

صبوری دیلمی در عین حال تصریح کرد: پروژه شهید نجفی رستگار در ابتدا به صورت آزادراه طراحی شده بود اما با توجه به اینکه آزادراه‌های‌ آزادگان و امام رضا(ع) تبدیل به بزرگراه شدند، بنابراین سطح پروژه نجفی رستگار باید از آزادراه به بزرگراه تبدیل می‌شد. در حال حاضر مشاوران در حال مطالعه هستند چراکه شاید نیازی نباشد که خانه‌های بسیاری از شهروندانی که در حاشیه بزرگراه ساکن هستند و هنوز تملک نشده‌اند را خراب کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: برنامه شهرداری تهران برای تکمیل ساخت کندروهای بزرگراه شهید نجفی رستگار برای سال  ۱۴۰۰ است که برنامه توسط مشاور در حال بازنگری است. برای ادامه فاز چهارم پروژه، در آذر ماه که فصل بودجه است و پس از جمع‌بندی مشاور، درخواست شهرداری به شورای شهر تهران ارسال می‌شود و امیدواریم بتوانیم بودجه مربوطه را برای انجام کار دریافت کنیم.

وی در پاسخ به نگرانی برخی ساکنان اطراف بزرگراه مبنی بر اینکه اگر شهرداری نسبت به تملک املاک باقی مانده کنار بزرگراه اقدام نکند، با مشکلاتی از نظر ایمنی مواجه می‌شوند، به همشهری آنلاین گفت: بیش از ۵۳۰ کیلومتر بزرگراه در تهران داریم که کنار همه بزرگراه‌ها، املاک مسکونی وجود دارند و برای تامین ایمنی ساکنان همجوار آنها بسته به نیاز از دیوار صوتی، دیوار بتنی، نیوجرسی و گاردریل استفاده کرده‌ایم تا به عنوان مثال در صورت انحراف خودروهای عبوری حادثه‌ای برای شهروندان ساکن در املاک واقع در جوار بزرگراه، حادثه‌ای اتفاق نیفتد. این تمهیدات برای شهروندان ساکن در کنار بزرگراه شهید نجفی رستگار هم اندیشیده خواهد شد و جای نگرانی وجود ندارد.

صبوری تاکید کرد: البته در صورتی که احداث لاین کندرو هم صورت گیرد، باید تمهیدات ایمنی برای این بخش هم داشته باشیم؛ ضمن اینکه توجه داشته باشیم که پشت خانه‌های ساکنان کنار بزرگراه شهید رستگار به سمت بزرگراه بوده و تردد آنها به سمت بزرگراه نیست.

کد خبر 548733
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha