دانشگاه آکسفورد می‌گوید کارآزمایی واکسن ضد کروناویروس که با همراهی شرکت داروسازی آسترازنکا تولید می‌شود، دوباره از سر گرفته خواهد شد.

cornavaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیزنس اینسایدر  این اعلام پس از توقف‌ چندروزه به خاطر عارضه جانبی وخیم گزارش شده در یکی از شرکت‌کنندگان در کارآزمایی در بریتانیا انجام می‌شود.

دانشگاه آکسفورد در بیانیه‌اش می‌گوید در کارآزمایی‌های بالینی بزرگ «انتظار می‌رود که برخی از شرکت‌کننده بیمار شوند و هر موردی باید به دقت ارزیابی شود تا بی‌خطر بودن واکسن تضمین شود».

به گفته دانشگاه آکسفورد حدود ۱۸۰۰۰ نفر در سراسر جهان در این کارآزمایی واکسن مورد بررسی را دریافت کرده‌اند. این دانشگاه به خاطر محرمانه بودن سوابق شرکت‌کنندگان در بررسی اطلاعات پزشکی درباره عارضه این داوطلب بریتانیایی منتشر نکرده است.

مدیرعامل آسترازنکا، پاسکال سوریوت گفت هفته گذشته گفت علیرغم توقف کارآزمایی‌ها، آماده شدن واکسنی برای ویروس کرونا تا پایان سال هنوز عملی است.

سوریوت روز پنجشنبه گفت که آسترازنکا «در مسیر به دست آوردن مجموعه‌ای از داده‌های از این کارآزمایی‌هاست که تا پایان سال آن را به مقامات ناظر خواهد داد.

کد خبر 548621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha