دکتر فاوچی مسئول کنترل پاندمی کرونا در آمریکا پیش‌بینی کرد بازگشت زندگی به حالت عادی تا یک و نیم سال آینده اتفاق نیفتد؛ آن‌هم از زمانی‌که واکسن عرضه شود.

فاوچي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، دکتر آنتونی فاوچی گفت احتمالا پایان سال ۲۰۲۱ زمان بازگشت زندگی به وضعیت قبل از کووید-۱۹ باشد.

وی در یک وبینار خبری اعلام کرد: اگر در مورد بازگشت به سطحی از زندگی عادی سوال دارید که شبیه همان چیزی باشد که قبل از کووید-۱۹  داشتیم باید تا سال ۲۰۲۱، شاید حتی در اواخر سال ۲۰۲۱ منتظر باشیم.

فاوچی پیش از این و بارها گفته که ممکن است حداقل یکی از واکسن‌های تحت آزمایش، مجوز اضطراری سازمان غذا و داروی آمریکا را تا پایان امسال یا اوایل سال آینده دریافت کند اما بلافاصله در دسترس همه نخواهد بود.

او اضافه کرد: زمان توزیع واکسن و واکسینه شدن بیشتر جمعیت، احتمالا تا اواسط یا پایان سال ۲۰۲۱ اتفاق نخواهد افتاد. این ضروری است که در شرایط فعلی و با ورود به فصول سرد سال که احتمال ابتلا به بیماری در آن افزایش می‌یابد مردم با رعایت بیشتر توصیه‌های بهداشتی احتمال گسترش این عفونت ویروسی را کاهش دهند.

با این حال یک مانع اساسی در این مسیر لزوم سرد نگه داشتن واکسن‌هاست. بیشتر واکسن‌های ویروس کرونا باید به صورت منجمد نگه داشته شوند و این یکی از مواردی است که همیشه مورد بحث قرار می‌گیرد: مسئله سردخانه.

کد خبر 548342

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha