فرماندار ایالت سائوپائولو برزیل از نتایج امیدوارکننده‌ آزمایش‌های بالینی فاز ۳ یک واکسن کووید-۱۹ در این کشور خبر داد که با همکاری یک شرکت داروسازی چینی تولید شده است.

واكسن كرونا

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از تودی آنلاین نوشت: جوآاو دوریا (João Dória) فرماندار ایالت سائوپائولو برزیل گفت: آزمایش‌های بالینی فاز ۳ واکسن کووید-۱۹ که توسط شرکت داروسازی چینی سینوواک بایوتک (Sinovac Biotech) تولید شده، نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان داده و ممکن است از اوایل ماه دسامبر در دسترس برزیلی‌ها قرار گیرد.

وی افزود: آزمایش‌های فاز ۲ واکسن پاسخ ایمنی ۹۸ درصدی را در افراد مسن نشان داده است.

حدود ۹ هزار برزیلی در آزمایش‌های واکسن سینوواک که توسط موسسه بوتانتن (Butantan Institute) در سائوپائولو انجام می‌شود، شرکت می‌کنند. برزیل که پس از ایالات متحده و هند، سومین کشور در جهان است که شیوع ویروس کرونا در آن زیاد است، به محل آزمایش حداقل ۲ نامزد واکسن کروناویروس تبدیل شده است.

یکی از این واکسن‌ها توسط شرکت داروسازی بریتانیایی آسترازنکا (AstraZeneca) در حال تولید است که این شرکت مجبور شده است آزمایش‌های جهانی خود را پس از ایجاد یک بیماری غیرقابل توجیه در یک شرکت‌کننده در انگلیس متوقف کند. در آغاز سال آینده، همچنین آزمایش‌های فاز ۳ واکسن کووید-۱۹ روسیه موسوم به Sputnik-V با همکاری موسسه فناوری تکپار روی ۱۰ هزار داوطلب در برزیل انجام خواهد شد.

گروه آزمایشگاهی و بیمارستانی DASA SA برزیل روز گذشته (چهارشنبه ۱۹ شهریور)اعلام کرد که با انجام آزمایش‌های فاز ۲ و ۳  واکسن کووید-۱۹ در بزریل که توسط شرکت خصوصی آمریکایی  COVAXX ساخته شده توافق کرده است. روز سه‌شنبه نیز ادواردو پازوئلو ( Eduardo Pazuello) سرپرست وزارت بهداشت برزیل نیز گفت که واکسن کووید-۱۹ در ژانویه سال آینده برای همه برزیلی‌ها تولید و عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: روی واکسن کرونای تولید داخل زیاد حساب باز نکنید! | توضیح عضو ستاد ملی کرونا درباره احتمال خرید واکسن روسی یا آمریکایی کرونا توسط ایران

کد خبر 548013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha