همشهری آنلاین: رئیس شورای عالی استان‌ها با آرزوی موفقیت برای مجلس هشتم گفت: انتظار داریم مجلس شورای اسلامی، شورای عالی استانها را در کنار و همکار خود بداند.

به گزارش ایرنا، مهدی چمران در نهمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها افزود: مجلس شورای اسلامی و شورای عالی استانها همه از یک خانواده‌اند و آغاز به کار مجلس که سیستم قانون گذاری کشور است برای ما مهم است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با مجلس و تکالیفی که نمایندگان مجلس بر دوش دارند، اظهار داشت: مردمی و خالص بودن نمایندگان اهمیت بسیاری دارد.
چمران تصریح کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری برای ما باید درس باشد و از سخنان ایشان باید درس بیاموزیم.

وی با تاکید برتعامل نمایندگان مجلس وشورای عالی استانها افزود: باید با نمایندگان مجلس نشستهایی را برگزار کرد تا مسائل موجود مطرح شود.

رئیس شورای عالی استانها در رابطه با نمادهای دفاع مقدس نیز گفت : ده سال پیش طرح جامعی در این زمینه آغاز شد که در آن برای روزهایی مانند آزاد سازی شهرها نمادهایی هم پیش بینی شد و در حال حاضر تعدادی از این نمادها در مناطق مختلف ساخته شده اند که پیگیری های لازم انجام نشد.

وی با اشاره به این که بودجه شوراها پایین است بیان داشت:ما شرمنده همه شوراها هستیم اما کسانیکه بودجه را می نویسند باید به این موضوع توجه داشته باشند.

چمران ادامه داد: برخی از شوراهای استانها هنوز حتی مکانی برای استقرار ندارند در صورتی که باید به آنها اسکان داده و حداقل دو کارمند در اختیارشان بگذاریم.

نهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها از روز پنجشنبه 23 خرداد در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی آغاز شده است. 

کد خبر 54761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز