رئیس شورای‌عالی استان‌ها گفت: پس از مذاکرات طولانی با نمایندگان مجلس قرار شد، دولت معادل تخفیف 50‌درصدی در نظر گرفته شده برای ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده را برای شهرداری‌ها در بودجه پیش‌بینی و پرداخت کند که خوشبختانه این مسئله مورد تصویب قرار گرفته و منتظر تأیید شورای نگهبان است.

به گزارش ایسنا مهدی چمران روز پنجشنبه در چهارمین اجلاس عمومی شورای‌عالی استان‌ها که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهارکرد: راه‌حل‌های خوبی برای تأمین مسکن و همکاری شهرداری‌ها با دولت در بازسازی بافت‌های فرسوده صورت گرفته و طبق آن قرار شد، شهرداری‌ها حداقل 50 درصد تخفیف برای شهروندان در بافت‌های فرسوده قائل شوند اما با توجه به توان مالی ضعیف شهرداری‌ها، این مسئله بدون کمک دولت امکان‌پذیر نیست.

رئیس شورای استان‌ها با اشاره به مشکلات مالی شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: موضوع درآمد پایدار شهرداری‌ها از جمله مسائل مهم چند سال اخیر بوده است. همچنین دولت تصمیم گرفته است، بودجه‌های عمرانی را به 60 درصد برساند و سایر بودجه‌ها فقط 40 درصد سهم داشته باشند و به این ترتیب، بودجه شوراها نیز در کنار سایر بودجه‌ها کم خواهد شد و بر مشکلات ما افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: بودجه شورای‌عالی استان‌ها نیز جزء بودجه جاری است و به همین دلیل در جریان کم شدن بودجه‌ها، به شوراها فشار وارد می‌شود و اگر این اتفاق بیفتد، بدون رودربایستی از ادامه کار بازمی‌مانیم و این مسئله را نیز بارها برای دولت بازگو کرده‌ایم.

کد خبر 39150

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز