پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
۰ نفر

 واقعیت این است که زمانی خستگی کار از تن ما بیرون می‌رود که بفهمیم مشکلی از محله‌ها با پیگیری خبرنگاران همشهری محله حل شده است.

طرح مشکل

در این مواقع بیشتر پی به رسالت خود می‌بریم و به ادامه راه دلگرم می‌شویم. البته بدون شک در این راه به مشارکت شما خوانندگان نیاز داریم تا نیازهای شهری و مشکلات محل سکونت خود را شنبه‌ها و دوشنبه‌ها در ساعت اداری به شماره 23023483 اعلام کنید تا از مسئولان مربوطه پیگیری کنیم. در این گزارش با تعدادی از خواسته‌های اهالی آشنا می‌شوید.   

  • ضدعفونی مدارس

این روزها خانواده‌ها بیشتر از همیشه نگران فرزندان خود هستند؛ چراکه مدارس باز شده و هراس دارند که مبادا بچه‌های آنها در کلاس‌های درس به بیماری کرونا مبتلا شوند. به همین خاطر، برخی از خانواده‌ها از فرستادن فرزندان خود به مدارس اجتناب می‌کنند. از مسئولان شهرداری منطقه می‌خواهیم به اداره آموزش و پرورش برای ضدعفونی مدارس و کلاس‌های درس کمک کنند. مسئولان مدارس همیشه از کمبود بودجه گلایه دارند و ممکن است در تهیه مواد ضدعفونی دچار مشکل و کمبود باشند. 
راضیه مقدسی، ساکن محله تختی

  • پاسخ مسئول/اجرای طرح استقبال از مهر

همه ساله طرح «استقبال از مهر» توسط شهرداری اجرا می‌شود و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های ویژه‌ای هم در دستور کار نیروهای شهرداری قرار گرفته است. امسال از 10شهریور شروع به نظافت، پاکسازی و ضدعفونی کلاس‌ها، حیاط و سرویس‌های بهداشتی، بازپیرایی فضای بیرونی مدارس، احیای فضای سبز بیرونی و درونی مدارس، نظافت و شست وشوی همه مسیرها و جدول‌ها منتهی به مدارس، اِلمان‌های شهری، ایستگاه‌های اتوبوس، علائم ترافیکی، پل‌های هوایی عابرپیاده هوایی و مخازن پسماند تمامی مدارس دولتی سطح ناحیه کرده‌ایم و این اقدام تا اول مهر ادامه دارد. 
میثم صمدی، شهردار ناحیه5 منطقه16

  • طرح‌هایی که زمین ماند

تا قبل از سال نو، فعالیت‌های خوبی در منطقه17 برای‌ ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری انجام شد. مسیرهای دوچرخه در منطقه ما راه‌اندازی شدند و مسئولان شهرداری برای ترغیب دانش‌آموزان، اقدام به اهدای دوچرخه به دانش‌آموزان چند مدرسه کردند. امسال امیدوار بودم این طرح در مدرسه فرزندم اجرا شود و به او هم دوچرخه بدهند، اما در سال جدید،‌گویی این طرح روی زمین مانده چون از ابتدای سال تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است. مسئولان با طرح‌های این چنینی می‌توانند منطقه17 را به الگوی مناطق دیگر تبدیل کنند و شهروندان برای رفتن به محل کار و تحصیل خود از دوچرخه استفاده کنند. 
مسلم عبادی، ساکن محله وصفنارد

  • پاسخ مسئول/ راه‌اندازی چند مسیر امن دوچرخه تا پایان سال 

درخصوص استفاده از دوچرخه با اداره آموزش و پرورش همکاری خوبی داشتیم و با اهدای دوچرخه به مدارس در سال گذشته، دوچرخه را جانشین سرویس مدارس کردیم. طرح خانه تا مدرسه با دوچرخه را با یک مدرسه شروع کردیم و در ظرف کمتر از 2ماه به 3مدرسه رساندیم و 30نفر از فرهنگیان هم از این طرح استقبال کردند، اما به خاطر بیماری کرونا نتوانستیم این طرح را ادامه دهیم. با این وجود با قاطعیت تأکید می‌کنم باید با سرعت بستر و زیرساخت‌ها فراهم شود و ما هم این حساسیت را داریم و حق نداریم که کوتاهی کنیم تا گامی اساسی برای سلامت شهروندان برداریم. برنامه‌ریزی ما این است که تا پایان امسال چند مسیر امن دوچرخه در منطقه17 افتتاح کنیم. 
محمود کلهری، شهردار منطقه17

محمود کلهری/ شهردار منطقه 17
  • راه‌های باریک را عریض کنید

چندماهی است مسئولان شهری در شهرک ولی‌عصر(عج) جنوبی اقدام به نوسازی املاک فرسوده کوی زینبیه کرده‌اند. این اقدام بسیار ارزشمند است و خانواده‌هایی که توان مالی برای نوسازی خانه‌های خود را ندارند، منازل خود را تحویل داده و ملک نوساز می‌گیرند. از مسئولان شهری درخواست داریم در کنار اجرای این طرح، فعالیت‌هایی هم برای بازگشایی و تعریض خیابان‌ها و کوچه‌های باریک این محله انجام دهند. متأسفانه معبرهای باریک زیادی در این محله وجود دارد که امکان‌ تردد خودروها به‌خصوص خودروهای امدادی در آنها وجود ندارد. 
مرتضی محمدی، ساکن شهرک ولی‌عصر(عج)

  • پاسخ مسئول/ نیازمند همکاری مالکان هستیم

مدیریت شهری منطقه براساس تفاهمنامه همکاری مشترک با سازمان نوسازی شهر تهران اقدام به توافق با مالکان املاک واقع در این معبر قدیمی کرده و در ازای تحویل املاک فرسوده، کلید واحدهای نوساز را به متقاضیان تقدیم می‌کند. بازگشایی معابر فرسوده هم همواره از جمله دغدغه‌های شهروندان این محله بوده و ما هم تلاش خود را برای این کار به کار بسته‌ایم ولی باید گفت تحقق این امر نیازمند همکاری مالکان املاک اولویت‌دار برای توافق است. اگر بنابه هر دلیلی این پروسه زمانبر شود، مدیریت شهری نمی‌تواند به مطالبات صاحبان اصلی شهر جامه عمل بپوشاند. 
امیر محمدی، شهردار ناحیه2 منطقه18 

امیر محمدی/ شهردار ناحیه 2 منطقه 18
  • رسیدگی به وضعیت خیابان خلازیل

خیابان خلازیل در سال‌های اخیر به محل خرید و فروش آهن‌آلات تبدیل شده و همه روزه صدها نفر از مناطق مختلف شهر تهران و شهرهای دیگر به این نقطه از منطقه19 می‌آیند. از آنجا که حمل آهن‌آلات با خودروهای سنگین انجام می‌شود، آسفالت این خیابان به‌خصوص چهارراه خلازیل از بین رفته است. به همین دلیل، خودروهای عبوری در این معبر دچار آسیب می‌شوند. از مسئولان درخواست رسیدگی به این وضعیت را داریم. 
سلمان خان بابایی، ساکن محله نعمت‌آباد

  • پاسخ مسئول/ عملیات آسفالت انجام شد 

عملیات لکه‌گیری و آسفالت در چهارراه خلازیل جنوبی انجام شده است. این اقدام در راستای بهبود تردد خودروها و ایمنی در تردد شهروندان و دستیابی به استانداردهای شهری انجام شده است و معابری که نیاز به این عملیات داشته باشند، شناسایی و پس از بررسی‌های کارشناسی، لکه‌گیری و آسفالت می‌شوند. در این طرح عوامل اجرایی واحد فنی و عمران اقدام به توزیع حدود 10تن آسفالت در چهارراه خلازیل جنوبی به مساحت 50مترمربع کردند. 
محمدابراهیم سالاریان، رئیس اداره فنی وعمران ناحیه3 منطقه19

کد خبر 547293

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha