فاز دوم طرح آبرسانی به غیزانیه اهواز عصر یکشنبه ۱۶ شهریور با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان به صورت رسمی افتتاح و آیین بهره‌برداری آزمایشی از فاز سوم پروژه آبرسانی به روستاهای بخش غیزانیه شهرستان در این جلسه برگزار شد.

غلامرضا شریعتی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، استاندار خوزستان گفت: اکنون دو فاز از طرح آبرسانی غیزانیه افتتاح شده و فاز سوم نیز در یکی دو هفته آینده به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و پس از آن به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

غلامرضا شریعتی در آیین افتتاح رسمی فاز دوم طرح آبرسانی به غیزانیه که دوشنبه (۱۶ شهریورماه) در غیزانیه اهواز برگزار شد، اظهار کرد: به لطف پروردگار و تلاش همه مسئولان، بزرگترین بخش کشور یعنی بخش غیزانیه با حدود ۸۰ روستا شرایط بهتری در آبرسانی پیدا کرده است. تامین آب شرب مردم این منطقه در فاز اول از ابتدای سال ۹۶ آغاز شد اما مشکلات مالی و اجتماعی و وجود معارضین، کار را سخت کرد و به درازا کشاند اما سرانجام توانستیم حدود دو ماه قبل فاز اول را به بهره‌برداری برسانیم. افتتاح فاز اول، کاری اساسی و حیاتی بود اما این کل کار نبود و همچنان بخشی از روستاها مشکل داشتند بنابراین به سرعت فاز دوم آبرسانی آغاز شد و با جدیت پیش رفت. در فاز دوم، ۲۸ کیلومتر خط لوله انجام شد و تست آزمایشی آن نیز با موفقیت طی شد و امروز به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

استاندار خوزستان گفت: برای اجرای فاز سوم این طرح نیز به صورت همزمان در تلاش بودیم تا انجام شود و خوشبختانه با همتی که در بنیاد مستضعفان و قرارگاه خاتم وجود داشت، این طرح با سرعت خوب و کاری جهادی اجرایی شد و امروز فاز سوم این طرح به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسید. در آبرسانی به این مناطق در سه فاز، حدود ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است. اکنون دو فاز از طرح آبرسانی غیزانیه افتتاح شده و فاز سوم نیز در یکی دو هفته آینده به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و پس از آن به صورت رسمی افتتاح می‌شود. آبرسانی به روستاها به تدریج انجام خواهد شد اما می‌توان گفت که کار اصلی به اتمام رسیده است؛ مشکلات و نقصان‌های جزئی را رفع خواهیم کرد و کار را به سرانجام خواهیم رساند.

شریعتی تصریح کرد: کمتر کسی باور می‌کرد کل بخش غیزانیه با احداث خط جدید آبرسانی شود اما اکنون این امر محقق شده است. تامین آب پایدار برای مردم غیزانیه انجام شده و انجام خواهد شد، در روشنایی روستاها، بهسازی، گازرسانی و تامین برق نیز اقدامات‌ مهم و بزرگی انجام شده است. در خصوص راه روستایی نیز اقداماتی انجام شده اما پیشرفت اقدامات در این بخش نسبت به سایر بخش‌ها کمتر بوده است و هنوز حدود ۶۰ درصد از راه‌های روستایی بخش غیزانیه مشکل دارد.

کد خبر 546904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha