مسئولان استان خوزستان وعده داده بودند فاز دوم آبرسانی به غیزانیه در مردادماه به بهره‌برداری برسد اما این فاز هنوز افتتاح نشده است.

آبرسانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آنکه بی‌آبی در غیزانیه به یک مسئله ملی و مطالبه عمومی تبدیل شد، اقدامات برای آبرسانی به ۸۰ روستای این منطقه نیز آغاز شد. فاز نخست آبرسانی به غیزانیه در تاریخ ۲۵ خرداد ماه امسال به بهره‌برداری رسید و وارد مدار شد. در همان زمان مسئولان از جمله مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان و همچنین استانداری وعده دادند که ۵۰ روز دیگر فاز دوم آبرسانی به غیزانیه افتتاح می‌شود.

تا امروز که بیش از یک ماه از وعده تعیین شده برای افتتاح فاز دوم آبرسانی به غیزانیه می‌گذرد، اما همچنان این وعده نیز عملیاتی نشده است و این در حالی رخ می‌دهد که مردم ۳۷ روستای تحت پوشش فاز نخست نیز از آبرسانی راضی نیستند. در برخی روستاها، آب در لوله‌ها جاری شده و راضی‌کننده بوده، در همین حال برخی روستاها همچنان فاقد آب شرب هستند.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولیعصر (عج) استان خوزستان پیشتر گفته بود که اجرای کامل و جامع آبرسانی به روستای تحت پوشش فاز یک در گرو افتتاح فاز دوم آن است. هر چند که کم‌کم زمزمه‌های رسیدن آب به دیگر روستاهای غیزانیه نیز به گوش می‌رسید، اما وزارت نیرو اعلام کرد کمبود اعتبارات موجب کُندی در روند اجرای طرح فاز دوم شده و بهره‌برداری حداقل به نیمه‌های شهریور موکول می‌گردد.

پاسخگو نبودن مسئولان آبفا در خصوص وضعیت غیزانیه

بنابر اطلاعات سازمان آبفای خوزستان تاکنون بیش از ۲۳ کیلومتر لوله‌گذاری فاز دوم اجرا شده و تنها ۵ کیلومتر آن باقی مانده است. نیسی، معاون طرح توسعه آبفا روستایی خوزستان پیشتر گفته بود که فاز دوم تا ابتدای شهریور به پایان می‌رسد هر چند کارهای مربوط به لوله و آزمایش آن نیز زمان‌بر است. اگر چه علی‌رغم این سخنان و وعده‌ها تاکنون خبری از بهره‌برداری از فاز دوم آبرسانی به غیزانیه نشده است.

به منظور پیگیری دیر کرد در اجرای طرح فاز دوم آبرسانی به روستاهای غیزانیه و مشرحات، تصمیم گرفتیم تا مسئله را از شرکت آبفای خوزستان دنبال کنیم، اما با دَرهای بسته مواجه شدیم. صادق حقیقی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان به تماس‌های مکرر پاسخی نداد و آریا خاکی، مدیر امور آبفای روستایی اهواز ضمن جوابگو نبودن به تماس‌ها از پاسخگویی به پیام‌ها هم امتناع کرد. جواب دریافتی از عادل حزباوی، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان نیز تنها بوق اشغال بود.

مردم روستاهای غیزانیه چه می‌گویند؟

رضا، یکی از ساکنان روستاهای غیزانیه گفت: مسئولان به ما وعده دادند آب در لوله‌های منازل جاری می‌شود، این امر هنوز محقق نشده و ما نیز همچنان منتظر هستیم، زیرا انتظار داریم به وعده‌های خود جامه عمل بپوشانند. نزدیک به ۴ ماه است که وعده پشت وعده می‌دهند، اما در عمل هنوز شاهد رخداد خاصی نیستیم.

کمبود آب در روستاهای غیزانیه پیشتر منجر به زد و خورد با ماموران نیروی انتظامی و مسدود شدن جاده ترانزیتی اهواز-امیدیه-رامهرمز شده بود. امید است تا مسئولان با عمل به وعده‌های خود، خوزستان را جولانگاه فرصت‌طلبان نکنند.

کد خبر 546294
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خوزستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha