جمعه ۱۴ مهر ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

سید حسین غضنفری: رئیس سابق هیات مدیره HP روز پنجشنبه سیزدهم مهر ماه به اتهام رهبری یک طرح جاسوسی علیه خبرنگاران و برخی از مدیران شرکت توسط ماموران دستگیر شد.

 قاضی دادگاه عالی ایالتی، آلفونسو فرناندز تاریخ 17 نوامبر را روز پاسخگویی پاتریشادان به دادگاه تعیین کرد و پیش‌بینی می‌شود وی در دادگاه اتهامات وارده را نپذیرد.

خانم پاتریشا، 53 ساله پس از دادگاه توسط ماموران پلیس به اداره پلیس سانتا کلارا کانتی برده شد و در آنجا از وی انگشت‌نگاری و عکسبرداری شد. کوین‌هانسکر از مدیران سابق HP نیز تسلیم ماموران پلیس شده است و دادگاه بررسی پرونده وی را در 6 دسامبر انجام می‌دهد.

خانم دان که با پیراهنی مشکی و ژاکتی به رنگ خاکستری تیره به همراه یکی از وکلای خود حاضر شده بود به رئیس دادگاه گفت که از روند پرونده آگاهی دارد. پاتریشادان، رئیس سابق هیات مدیره در زمان ریاستش به منظور کشف منبع انتشار اطلاعات محرمانه هیات مدیره شرکت به رسانه‌ها فعالیتی را آغاز کرده بود و قصد داشت با دادن اطلاعات غلط این منبع را که به باور وی یکی از اعضای هیات مدیره شرکت بوده است را شناسایی کند.


اما دادستان کل ایالت کالیفرنیا، بیل لاکری اعلام کرده است که وی پارا فراتر از قانون نهاده است و به همین منظور وی علیه پاتریشادان و چهار تن دیگر از مدیران و مسوولان شرکت HP اعلام جرم کرده است. روزنامه یو.اس.ای‌تودی خبر داده است که مدیر اسبق HP در برنامه تلویزیونی «شصت دقیقه» حاضر می‌شود و به پرسش‌های لسلی استال، مجری این برنامه در روز یکشنبه پاسخ می‌دهد. پاتریشادان می‌گوید: «تمام شرکت‌ها تحقیق می‌کنند، اگر فکر می‌کنید که تنها HP تیم تحقیقاتی (از کارمندان خود) دارد، خیلی ساده هستید.»

خانم پاتریشادان همچنین در این برنامه در خصوص کتاب جدیدش، «انتخاب های دشوار» صحبت می کند. مشکلات حقوقی خانم دان در حالی آغاز می شود که وی در حال درمان سرطان تخمدان است. دان اواخر تابستان به منظور جلوگیری از پیشرفت بیماری‌اش، یک عمل جراحی انجام داد و تحت شیمی درمانی قرار گرفت.


منبع: یو.اس.ای‌تودی

کد خبر 5468

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز