یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: HP می‌خواهد مصرف انرژی در شرکت‌ها و محصولاتش را تا 20 درصد کاهش دهد.

 شرکت HP، بزرگترین شرکت تکنولوژی جهان، اعلام کرد که قصد دارد پیشرو سایر شرکت‌ها در کاهش مصرف انرژی و گازهای گلخانه‌ای گردد و به همین منظور قصد دارد با یک برنامه‌ریزی کامل، فرهنگ مصرف صحیح انرژی را در چند سال آینده در کارخانه‌ها و محصولاتش به اجرا درآورد.

بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از سانفرانسیسکو، این شرکت قصد دارد مصرف کل انرژی مصرفی در کل زیرمجموعه‌هایش را در سراسر جهان 20 درصد کاهش دهد. HP که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کامپیوتر و پرینتر در جهان است در سال 2005 نیز انرژی مصرفی خود را کاهش داده بود. 

طبق این طرح قرار است این شرکت در برخی از پرینترهایش مصرف را تا 30 درصد و در برخی از سرورها تا 50 درصد کاهش دهد.

همچنین این شرکت متعهد شده که تولید دی‌اکسید کربن را در تجهیزاتش تا حد امکان کم کند.

در همین راستا نیز قرار است به زودی 85 درصد کل تجهیزات و کارخانه‌های HP نیز در شش مرکز در آمریکا متمرکز شوند و از پراکندگی کنونی رهایی یابند.

کارشناسان معتقدند که این اقدام شرکت HP علاوه بر پیروی از قانون کاهش گازهای گلخانه‌ای که برای شرکت‌های بزرگ اجباری شده است، دارای منافعی نیز برای این شرکت خواهد بود.کاهش مصرف انرژی باعث خواهد شد که سود این شرکت افزایش یابد.

 لازم به ذکر است در طول دو سال گذشته HP اقدامات بسیاری در جهت کاهش هزینه‌ها داشته است که از جمله آنها می‌توان به تجمع مراکز تولید و حذف بسیاری از واحدهای کوچک اشاره کرد که در نهایت باعث اخراج 15000 نفر شده است.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ کامپیوتری نیز از این روش پیروی کرده و علاوه بر کاهش مصرف انرژی خود، منافعی را نیز به دست می‌آورند. IBM نیز هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2012 هفت درصد از تولید گازهای گلخانه‌ای خود بکاهد.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 18564

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز