همشهری آنلاین: در بازار رایانه شخصی که همچنان دچار ضعف است، یک کنسرسیوم چینی پیشقراول شده است.

Lenovo HP

شبکه خبری زد د اف آلمان گزارش داد، دو شرکت تحقیقات بازار به اتفاق اعلام کردند لنووو (Lenovo) توانسته در سه ماهه دوم تعداد بیشتری رایانه شخصی نسبت به هیولت پکارد (Hewlett-Packard) شرکت آمریکایی که سال‌ها در این بازار پیشقراول بود، بفروشد.

اما این پیش افتادگی اندک است و در همه مناطق جهان نبوده است.

بنا به اطلاعات گارتنر (Gartner) و آی دی سی (IDC) لنووو توانسته 16.7 درصد سهم بازار را از آن خود کند. سهم HP هم به قول یکی از این شرکت‌ها 16.3 و به قول شرکت دیگر 16.4 درصد بوده است.

کد خبر 222804

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار