برخی از نمایندگان مجلس با انتقاد از بازگشایی حضوری مدارس در دوران شیوع کرونا، وزیر آموزش و پرورش را به استیضاح تهدید کرده‌اند.

محسن حاجی میرزایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر موج سوم کرونا راه بیفتد مدیریت ۱۵.۵ میلیون معلم و دانش آموز که در واقع نماینده ۱۵.۵ میلیون خانواده‌اند، کار سختی است.

حمیدرضا حاجی بابایی ضمن تبریک شروع سال تحصیلی افزود: ستاد کرونا باید مسئولیت باز شدن مدارس را رسماً برعهده بگیرد. اگر فردا مشکلی پیش آمد نگویند ما نبودیم و دیگری تصمیم گرفت. باید ستاد کرونا رسماً اعلام کند. بچه کلاس اول و دوم ابتدایی را در خانه هم نمی‌شود کنترل کرد و کار سختی اس ت، حال اگر آموزش و پرورش می‌تواند، که دستشان را هم می‌بوسیم. معلم‌ها هم باید امنیت و سلامت شان تضمین شود و مدنظر باشد.

 بازگشایی مدارس با روش اروپایی‌ها شبیه شوخی است

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط دانش‌آموزان دبستانی‌ در مدرسه یک شوخی است.

بر اساس گزارش تسنیم، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: اگر فکر کنیم دانش‌آموزان مقاطع پایین را طوری مدرسه می‌بریم که پروتکل‌ها رارعایت کنند بیشتر به یک شوخی شبیه است.

حسینعلی شهریاری ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی گفت: ما به طور جد نگران سلامت دانش آموزان هستیم. اینکه فکر کنیم دانش آموزان مخصوصا مقاطع پایین را طوری مدرسه ببریم که پروتکل‌ها را رعایت کنند بیشتر به یک شوخی شبیه است.

وی افزود: از وزیر شنیدم که با روش‌های اروپا مدارس را بازگشایی می‌کنیم این هم فکر می‌کنم شایعه است و اگر مطرح هم شده باشد باز هم شبیه شوخی است که مدارس را به ویژه در مناطق محروم با اروپا مقایسه کنیم.

شهریاری با اشاره به اینکه رئیس جمهور خودش مراسم بازگشایی مدارس را مجازی برگزار کرد و خودش حضور پیدا نکرد؟ اظهار کرد: نمی‌توان بچه‌ها را حضوری به مدرسه بفرستیم ولی خود مسئولان مجازی در مراسم شرکت کنند. اگر اتفاقی برای فرزندان ما بیفتد ابتدا رئیس جمهور باید پاسخگو باشد بعد وزیر آموزش و پرورش. پاییز آنفلوآنزا هم می‌آید اکثر مناطق قرمز هستند و امیدواریم اتفاقی نیفتد.

وی ادامه داد: یک شنبه بعدازظهر معاونان آموزش و پرورش و بهداشت را دعوت کردیم به مجلس بیایند و پاسخ دهند. اگر سلامت به خطر بیفتد ما برخورد خواهیم کرد. بسیاری خانواده‌ها توان خرید ماسک ندارند. واقعا چه تصمیماتی گرفته می‌شود؟ توصیه متخصصان را رعایت نمی‌کنند و چند دسته گل به آب داده‌اند. در ستاد کرونا با اینکه گفته شد دو نفر از مجلس حضور داشته باشند هنوز این افراد را دعوت نکرده‌اند. یک عده دولتی هستند و خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند. پیگیر موضوع خواهیم بود، امیدواریم اتفاقی برای فرزندان ما نیفتد.

  منتظر استیضاح باش آقای وزیر؛ ایران فقط ولنجک نیست آقای وزیر!

ولی اسماعیلی نماینده مجلس نیز شب گذشته در یک توییت  با انتقاد از وزیر آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در دوران کرونا خطاب به وزیر گفت: منتظر سوال و استیضاح باشید.


به گزارش همشهری آنلاین، ولی اسماعیلی نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «آقای وزیر آموزش و پرورش، شتاب زدگی در بازگشایی مدارس بدون تامین زیر ساخت‌ها مخصوصا در مناطق محروم، به استقبال کرونا رفتن است. ایران فقط ولنجک نیست که آقازاده‌های حضرات غرق در بهترین امکانات‌اند؛ دانش آموزان مناطق محروم حتی آب برای شستن دست‌ ندارند! منتظر سوال و استیضاح باشید.»

کد خبر 546441

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک معلم IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    الکی شلوغش نکنید هیچکس کاری برای آموزش و پرورش انجام نمیده. حرفای شما به شوخی بیشتر شباهت داره تا اون وزیر که خودمختار هر کاری انجام میده.
  • محمدبهرامى بلوچ IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    168 5
    جلوى بازگشايى مدارس يا جلوى مرگ نونهالان رابگيريد مگر پزشكان مادربيمارستانها پروتكلهاى بهداشتى را رعايت نكرده اند چقدرشهيدسلامت داديم ان هم درمراكز درمانى ولى مدارس وان هم منطقه محروم يكسال تعطيلى بهتراست ازدردى كه جگرگوشه هامونو ازدست بديم دوستان ومسئولين كاردشمن راانجام ندهيد
  • داریوش CH ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    267 9
    دو سوال از وزیر آموزش شما سواد دارید ؟ شما ایرانی هستید ؟
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    مردم اصلاجانشان برای دولت اهمیتی ندارد حالا چند صد نفر هم مردن که چیزی نمیشود
    • کاربرجدید IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      14 5
      اینکه ی سوال شد!
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    192 9
    وزیرآموزش وپرورش فقط بفکرخودش است
  • FR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    59 10
    توراخدابیایدویک سال کلامدارس روتعطیل کنیدبه پیروپیغمبرهیچی نمیشه بابابی انصافابچه های مانوکرای اینده ی کشورشماهستندلااقل نکشیدشون تابعدابتونیدازشون نوکری بکشید
  • FR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    53 8
    توراخدابیایدویک سال کلامدارس روتعطیل کنیدبه پیروپیغمبرهیچی نمیشه بابابی انصافابچه های مانوکرای اینده ی کشورشماهستندلااقل نکشیدشون تابعدابتونیدازشون نوکری بکشید
  • .... IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    43 7
    یه مو از سر بچه هامون کم بشه خودتون میدونید
  • سمیه IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    49 7
    سلام بخدا ما چابهار زندگی میکنیم کمبود اب بکنار گرمای هوا ونبود کولر وتهویه هوا در کلاسا و همچنین نبود امکانات کافی وقدرت خرید پایین خانواده ها در خرید اقلام بهداشتی اینجا بیداد میکنه چرا مناطق محروم رو حساب نکردی جناب وزیر اینجا از نظر پزشکی هم به شدت ضعیفه بیانصافا خدا ازتون نگذره که فقط به فکر منافع خودتونید
  • معلم IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    41 1
    ببخشید آقایونی که میگن مدارس باز بشه عزیزاشون اینجا نیستن که دلشون بسوزه من که تحت هیچ شرایطی حاضر نیستم فرزندم رو بفرستم
  • ناشناس IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    16 0
    نمایندگان مجلس تا الان کجا بودن چرا ما همه ازچند وقت پیش از فکر نسنجیده ی وزیر آموزش پرورش باخبر بودیم ولی اینا تا الان نشنیدن که زودتر تذکر بدن چرا انقد دیر دست بکار می شید نه به این شل کردناتون نه به اون همه سخت گیری ها تون که اصرار می کردید کسی از خونه بیرون نیاد و اون همه ایستگاه تب سنجی و... بابا بخدا جون بچه هامون و از سر راه نیاوردیم حداقل حضور بچه ها رو اختیاری کنید
  • م. ر IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    8 0
    ما فرهنگیان هم باید نگران فرزندانمان باشیم؛ هم خودمان هر 40 دقیقه؛ با 15 نفر زیر یک سقف نفس بکشیم وحرف بزنیم! مگر می شود بدون حرف زدن؛ تدریس کرد؟؟؟؟ چرا این آقا ی وزیر کشورش را با کشورهای اروپایی؛مقایسه می کند!؟!؟ دیروز رفتم مدرسه یک دانش آموز غیر ایرانی با مادرشان بدون ماسک تشریف آوردند ومیگفتند4فرزند دارند وهزینه ی ماسک وموبایل ندارند!!!! این وزیر مال کدوم کشوره؟؟؟؟