معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶ تهران از برنامه راه‌اندازی پارک ویژه و خانه‌های بازی کودکان در پارک‌ها و سراهای محلات این منطقه تهران خبر داد.

خانه بازي كودكان

حبیب‌ا... غفوری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶ تهران در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین با اعلام این خبر گفت: توجه به شهر دوستدار کودک در برنامه سوم پنج ساله شهر تهران مصوب شده است. در همین راستا مناطق شهرداری تهران در معبرسازی و مناسب‌سازی و همچنین تجهیز پارک‌ها لازم است به جامعه کودکان توجه داشته باشند.

وی افزود: با تغییر رویکردها در مدیریت شهری و توجه اعضای شورای اسلامی ‌شهر تهران به موضوع «تهران؛ شهری برای همه»، نگاه به موضوع حقوق کودک در شهر و احیای طرح شهر دوستدار کودک در دستور کار شهرداری قرار گرفته و منطقه ۶ تهران به عنوان یکی از پنج منطقه شهر تهران برای اجرای طرح شهر دوستدار کودک به صورت پایلوت انتخاب شده است.

غفوری درباره جزئیات برنامه شهر دوستدار کودک در منطقه ۶ تهران، اظهار کرد: ایجاد پارک‌ها و اماکن امن برای بازی کودکان، فراهم کردن وسایل بازی متناسب با مراحل رشد کودکان، ایجاد محل‌های عبور و مرور امن در خیابان، نصب مبلمان شهری مناسب، دسترسی راحت به فضاهای آموزشی رسمی و فوق ‌برنامه، دسترسی به امکانات ورزشی مناسب و وجود مراکز ارائه خدمات به کودکان برخی از اقداماتی است که همسو با اجرای طرح شهر دوستدار کودک انجام می‌شود.

معاون شهردار منطقه ۶ تهران با بیان اینکه تامین خواسته‌های کودکان در شهر دوستدار کودک در اولویت بوده و نیازها و حقوق کودکان در طراحی سیاست‌ها و برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و معماری شهر دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: در نشستی که با حضور معاونان فنی عمرانی، شهرسازی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶ تهران برگزار شد، مقرر شد برنامه‌های مناسب‌سازی و بازپیرایی شهر با در نظر گرفتن برنامه شهر دوستدار کودک انجام شود.

غفوری از انتخاب مشاور برای بررسی ظرفیت‌های محله کشاورز واقع در منطقه ۶ تهران جهت تمهید و مناسب‌سازی این محله برای کودکان خبر داد و گفت: ایجاد پارک ویژه کودکان و همچنین راه‌اندازی خانه‌های بازی کودکان در سرای محلات می‌تواند از مصادیق اقدامات اجرایی باشد که با تشخیص مشاور طرح قابلیت بررسی و اجرا دارد.

کد خبر 546393
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha