روزنامه اصولگرای رسالت امروز ۱۵ شهریور ماه با طرحی روی جلد و تیتر نخست با جملاتی تند، دولت و وزیر آموزش و پرورش را نواخت. یکی از جملات چنین است: «کور باد آنکه کرونا را کران تا کران دید و بستر ناقص مدارس را ندید.»

روزنامه رسالت - حمله به دولت

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ در گزارش روزنامه رسالت درباره بازگشایی مدارس آمده است: 

«دیروز یعنی جمعه، بسیاری از والدین، قادر نبودند آسوده‌خاطر بمانند و نسبت به تدابیر مجهول نظام آموزشی و جان فرزندانشان بیمناک نباشند. امروز هم هراس خانواده‌ها از کرونا و کابوس ابتلای فرزندان به ویروس روی‌هم دافعه‌ای ساخته که بعید است سکاندار وزارتخانه آموزش‌وپرورش از آن بی‌خبر باشد. کم نیستند دانش‌آموزانی که در سنگر امن«خانه» پناه گرفته‌اند. چون فرمول بازگشایی مدارس برمبنای سناریوهای سه‌گانه پیش نرفته و قاطعیت وزیر در این‌که هیچ خطری دانش آموزان را تهدید نخواهد کرد، مرهم بی‌تابی خانواده‌های نگران نبوده است. نمی‌شود آمار داد، ولی با حسابی سرانگشتی و  پی‌جویی از والدین، بسیاری نسبت به بازگشایی مجدد مدارس خوش‌بین نبودند و در آیین گشایش سال تحصیلی جگرگوشه‌هایشان را در خانه قرنطینه کردند. این تنها کاری بود که از دست‌شان برمی‌آمد. مثل مادر «المیرا» و پدر «پری» و مثل برخی از پدر و مادرها که بعد از روزها و هفته‌ها بلاتکلیفی، تیر خلاص را شلیک کردند و تا اطلاع ثانوی به «درس و مدرسه» نه گفتند. اما اگر این بچه‌ها غیبت بخورند و از هم سن و سال‌هایشان عقب بمانند چه می‌شود؟ برای پدر «پری» و مادر «المیرا» تفاوتی ندارد و آنچه ابراز می‌کنند، مؤید مجهول بودن اقدامات آموزش‌وپرورش برای سال تحصیلی جدید و مجموعه‌ای از تصمیمات غیرقابل فهم است و البته پروتکل‌های بهداشتی که معلوم نیست تاچه‌حد در مدارس قابلیت اجرا دارند یا ندارند.

پدر «پری» می‌گفت: سال پیش دخترش در مدرسه‌ای تحصیل‌کرده که در هر کلاسش ۴۰تا ۴۵ دانش‌آموز حضورداشته‌اند و امسال مدیر مدرسه گفته مساحت کلاس‌ها کوچک است و تعدادش کم و ناچار است در هر کلاس ۲۵ تا ۳۰ دانش‌آموز را تنگ هم بنشاند و این امر، بیم برهم خوردن فاصله اجتماعی را تقویت می‌کند. برای همین است که مادر «المیرا» وحشت دارد، وحشت از انتقال ویروس به بچه‌ها و از بچه‌ها به معلمان و مدیران، او نه امروز  دخترش را به مدرسه فرستاده و نه‌ روزهای بعد قصد این کار را دارد. کرونا و آمارهای رو به فزونی مبتلایان مادر «المیرا» را در لاک دفاعی فروبرده وازنام مدرسه ترسانده؛ مدارس با آن تراکم جمعیتی بالا و کلاس‌های تنگ. 
شاید در روزهای بعد، معلمان تصاویری منتشر کنند از کلاس‌های درسی که به تعداد انگشتان یک‌دست دانش‌آموز به خود دیده یا کلا بی‌دانش آموز مانده؛ شاید درجاهایی مثل سیستان و بلوچستان و کردستان دانش آموزان پرتعداد و مصمم، پشت میز و نیمکت‌های مدارس ظاهر شوند، چون فقر بدجوری به پر و پای آنان پیچیده، نه گوشی هوشمند و تبلت دارند و نه لپ‌تاپ و اینترنت....فراتر از این حدس و گمان‌ها
 روایت غالب آن است که والدین از کرونا می‌ترسند و وحشت دارند بچه‌ها به مدرسه بیایند اما به تعبیر وزیر آموزش‌وپرورش هیچ دانش‌آموزی نباید از چتر آموزش جدا بیفتد. مفهوم این سخن، حضور در کلاس‌های درس است، آن‌هم به مدت ۳۵ دقیقه.

خاتمه سناریوهای سه‌گانه و دایر بودن مدارس در مناطق قرمز!

پیش‌تر بارها تشریح شده بود که می‌توان برگزاری کلاس‌های حضوری در صورت‌وضعیت سفید و برگزاری کلاس‌های غیرحضوری و مجازی در ‌وضعیت قرمز، و ترکیبی از این دو حالت با حضور شمار کمتری از دانش آموزان در ‌وضعیت زرد را متصور بود اما این سناریوها اگر تاریخ انقضایشان فرانرسیده باشد، دست‌کم با سخنان عجیب‌وغریب مرد اول وزارتخانه آموزش‌وپرورش از آن اعتبار اولیه ساقط‌ شده‌اند و حالا در مناطق قرمز هم مدارس دایرند. شاید در نگاه اول شوخی بی‌مزه‌ای به نظر برسد اما باکمال تأسف و تأثر شوخی نیست. محسن حاجی میرزایی در توجیه این تصمیم کبری، مدارس را مراکز خدماتی دانسته و مادامی‌که وزارت بهداشت در سایر نقاط قرمز، مراکز خدماتی را تعطیل نکند، مدارس هم تعطیل نمی‌شوند! 

آقای وزیر به این پرسش پاسخ نداده است که چرا پیش از تدوین سناریوها و چند هفته زودتر، این فکر بکر به ذهن متصدیان نظام آموزشی خطور نکرده؟ چرا این‌گونه عاجلانه اقدام شده است، آیا سرگردانی و نگرانی خانواده‌ها به فاصله چند روز تا بازگشایی مدارس آن‌قدرها حائز اهمیت نبوده؟ چرا والدین باید گیج و مستأصل در نخستین روز هفته و تازه از طریق کانال‌های ارتباطی مدارس و تماس تلفنی با مدیران از وضعیت حضور فرزندشان در مدرسه مطلع شوند؟ البته سرگردانی مدیران مدارس هم‌دست کمی از خانواده‌ها ندارد و عملابا نادیده گرفتن سناریوهای تدوین‌شده، مدارسی که در مناطق قرمز جای گرفته‌اند، سرگشته و حیران‌اند و نمی‌دانند چگونه باید برای امروز و روزهای بعد طرح و نقشه بریزند. حتی چاره‌جویی پیشین در قالب سناریوی سه‌گانه با ویترینی تحت عنوان «شیوه‌نامه بازگشایی» هم الزاما به‌منزله حسن ختامی بر مخاطره‌جویی ویروس و دردسرهای احتمالی‌اش نبود چه رسد به حالا که شالوده حیاتی برای نظام آموزش، حضور در مدرسه است. اما از یاد نبریم که پاییز امسال، همان فصل‌تن طلایی همیشگی نیست، همین‌که از گرد راه برسد، با موج تازه کرونا و بیماری آنفولانزا و آلاینده‌های مهاجم، دمار از روزگارمان درمی‌آورد. آن‌گاه هر نفسی که فرو می‌رود نه ممد حیات است و نه مفرح ذات. برای همین رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی از ستاد ملی مبارزه با کرونا خواسته از بازگشایی حضوری مدارس در تمامی مناطق کشور جلوگیری کنند.

عباس آقازاده در نامه سرگشاده‌اش، خطاب به وزیر هشدار داده است که این «دستور» با شرایط حاکم‌بر همه‌گیری ویروس کرونا و وضعیت« قرمز» بسیاری از مناطق کشور، همخوانی ندارد. «به خطر انداختن جان میلیون‌ها دانش‌آموز و آموزگار و خانواده‌های ایشان، و دخالت در کارشناسی تخصصی نحوه مقابله و مبارزه با بیماری از سوی مسئولین غیر مرتبط با اموربهداشتی می‌تواند در کم‌ترین فاصله زمانی به یک فاجعه انسانی تبدیل شود.» 

به هر ترتیب حالا که کار از کار گذشته و زنگ آغاز سال تحصیلی نواخته شده، برخی احتمال می‌دهند که بسته بودن مدارس به ترک تحصیل ۳۶ درصدی دانش‌آموزان بینجامد و این را در تصمیم ناگهانی وزارتخانه دخیل می‌دانند اما برخی پا را فراتر گذاشته و از مافیای همیشه درصحنه سخن می‌گویند مافیای مدارس غیردولتی که علی‌الظاهر در آستانه ورشکستگی است و اگر بازگشایی مدارس و دریافت شهریه‌های نجومی نباشد چرخش به‌سختی و لنگ‌ولنگان می‌چرخد. حال‌آن‌که روزبه‌روز چهره زشت‌تر کرونا رخ عیان می‌کند و بسیاری از خانواده‌ها به بازگشایی مدارس بدبین هستند و آن را منشأگرفتاری‌های بعدی می‌دانند، حالا چگونه می‌توان۱۴میلیون دانش‌آموز را در طول یک سال تحصیلی، افتان‌وخیزان راهی کلاس‌درس کرد؟ پاسخ روشن است، از امروز تنها سناریوی باقی‌مانده، آموزش حضوری و مجازی است، به‌این‌ترتیب که دانش آموزان به دو گروه زوج و فرد تقسیم می‌شوند. برآوردهای آماری نشان از جمعیت دانش‌آموزی زیر ۱۰۰نفر در ۶۲ درصد مدارس دارد و به اذعان وزیر، این‌ها می‌توانند فاصله را رعایت کنند و حتی نیاز به زوج و فرد کردن نیست. ۳۸ درصد مدارس بالای ۱۰۰ نفر دانش‌آموز دارند که متناسب با مساحت کلاس و مدرسه بنا به تصمیم شورای مدرسه گروه‌بندی صورت می‌گیرد تا به هر طریق کلاس‌ها دایر باشد، چون به تعبیر وزیر، هیچ‌چیز جای ارتباط چهره به چهره معلم و دانش‌آموز را نمی‌گیرد اما معلوم نیست، چرا برگه های رضایت نامه ای در فضای مجازی منتشر و دست به دست شده که در آن مدیر مدرسه از والدین خواسته مسئولیت سلامتی فرزندشان را برای حضور در کلاس درس بپذیرند و امضا کنند، گرچه رئیس مرکز هماهنگی و حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفته هیچ مدرسه ای حق ندارد چنین تعهدی از خانواده ها بگیرد اما با سلب مسئولیت از وزارتخانه، تاکید کرده که «خانواده ها باید به فرزندانشان آموزش هایی بدهند تا بتوانند در محیط های پرریسک از خودشان محافظت کنند، برخی تجهیزات بهداشت فردی باید توسط خانواده ها فراهم شود و بیاموزند که تا حد ممکن فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.»

از تراکم کلاسی تا دانش‌آموزانی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فرانگرفته‌اند

شاید بتوان نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی و تهیه ملزومات پیشگیرانه در مقاطع بالای تحصیلی بی‌خیال بود و ریش و قیچی را به دست آن‌ها سپرد اما بی‌تفاوتی نسبت به سرنوشت دانش آموزان پایه اول ابتدایی با هیچ عقل و منطقی جور درنمی‌آید. پیش‌بینی‌شده که تعداد یک‌میلیون و ۵۷۴ هزار و ۲۰۸ دانش‌آموز در پایه اول دبستان تحصیل کنند، آیا این دانش آموزان رعایت پروتکل‌ها را فراگرفته‌اند و مدارس قادرند بر آن‌ها نظارت کرده و شیطنت و بازیگوشی‌هایشان را کنترل کنند؟

هرچند وزیر بر این باور است که ما داوری هایمان درباره بچه‌ها دقیق نیست. آنها می‌توانند پروتکل‌ها را رعایت کنند. با این حال بسیار جای نگرانی و تشویش است، به این علت که کلاس‌های درس دولتی اغلب شلوغ است، چیزی شبیه دهه ۶۰ و در هر نیمکت سه‌دانش‌آموز می‌نشیند، کلاس‌هایی از ۳۵ تا ۴۰ و ۴۵ نفر آن‌هم بیشتر در دوره ابتدایی، درست است که با آمدن کرونا از شمار دانش آموزان در هر کلاس کاسته خواهد شد، ولی هنوز امکانات زیرساختی فراهم نیست و مدارس دولتی درتأمین هزینه‌های جاری خود ناتوان‌اند. حتی در کلاس‌های درس تا لبه سکو نیمکت چیده شده و دانش‌آموزان  هم ناچارند در نیمکت‌های سه نفره به‌سختی چفت درچفت هم بنشینند. حسین ثقفی مشاور مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران تراکم استاندارد کلاس‌ درس را ۸ مترمربع برای هر دانش‌آموز عنوان کرده که  در تهران ۵/۴ متر است و به تعبیر او، در برخی مواقع حتی فضائی برای این‌که معلم در کلاس درس حرکت کند، نداریم و معلم باید از روی دو تا میز بپرد تا به میز خودش برسد!« این موارد اگر در بلوای کرونا مصداق پیدا کند، مرگ فاصله‌گذاری عینیت می‌یابد و رویدادهای ناگوار یکی پس از دیگری به وقوع می‌پیوندد. بازگشایی مدارس و حضور پرتعداد دانش آموزان در مناطق قرمز فاجعه است مدارسی که تا یک هفته قبل تصورشان این بوده که قاعده گذاری‌ها مبتنی بر رعایت سناریوهای سه‌گانه است، حالا باید در چنبره بی‌فکری نظام آموزشی گرفتار شوند و با امکاناتی که ندارند، تدبیری عاجلانه بیندیشند. سوی دیگر این ماجرا سرویس‌های مدارس است که وضعیت به سامانی ندارند و معمولا در مقطع ابتدایی ۷-۶دانش‌آموز در یک سرویس حضور دارند. به نظر نمی‌رسد با اقدام نابگاه وزارتخانه ملاحظات پیشگیرانه در خصوص کرونا از سوی رانندگان این سرویس‌ها ارائه‌شده باشد و این دانش آموزان هم درکی از ویروس و مخاطراتش ندارند. حاصل این گفتارها آن است که کرونا دورنمایی ندارد، درست مثل نظام آموزشی ما که دورنمایی ندارد و سیاست‌هایش چندگانه، تحکیمی‌و ضدونقیض است. 

کد خبر 546371

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    22 7
    بحث قرمز و نارنجی و سفید نسیت یا همه بچه ها باید بروند مدرسه و یا نروند. اینکه دیگه ساعت کاری نیست که دوستان تهرانی بخواهند از رانت مرکز نشینی استفاده کنند الان قرمز است دو روز دیگه هوا آلوده و وارونگی هوا و هزاران دلیل دیگه باید دست به دست هم بدهند تا عزیزان تهرانی بچه ها شون مدرسه نروند اما شهرستانها که استاندارد محترم گوش به فرما رئیس جمهور هستند و کمبود امکانات باعث عدم آزمایشات کامل کرونا و در نتیجه پنهان ماندن بیماری شده و وضعیت سفید اعلام شود لذا بچه ها بروند مدرسه این اصلا قابل قبول نیست یا همه می روند مدرسه در سرتاسر ایران یا کسی مدرسه نمی رود. این دیگه روزهای کاری عزیزان تهارن نیست که قبلا از ساعت 8 تا 14 بو.دند و 5 شنبه ها تعطیل اما با اومدن کرونا ساعات کاری شده ساعت 7/30 تا 14/30 مشابه شهرستانها اما باز هم 5 شنبه ها تعطیل پس چرا شهرستانها نباید 5 شنبه ها تعطیل باشند این تناقض ها باید برطرف شود
    • US ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      2 0
      این ویروس همه جا با یک شرایط انتقال پیدا میکنه و ربطی به محل سکونت نداره،اتفاقا هرجا تجمع و جمعیت زیاد باشه امکان انتقال بیشتره،بحث رو تهرانی شهرستانی نکنید لطفا،جان همه بچه های ایرانزمین در خطره بخاطر نبود امکانات بهداشتی و عدم فضای مناسب تحصیل و.....
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      1 0
      درست میگن دوست گرامی اگه ماهم جزوه آقا زادهها بودیم معلم خصوصی داشتیم دیگه این غم نبود
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    10 18
    الان یکی از مهمترین مراکز گسترش کرونا مجلس شورای اسلامی است که چندین نفر مبتلا شده و چند نفر حتی فوت کرده اند که نتیجه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است . پس بهتر این روزنامه اصولگرا اول به فکر مجلس باشند و از گسترش کرونا در مجلس انتقاد کنند.
    • فرید IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      3 0
      کاری به اصولگرایی ندارم ولی حرف خوبی زده ،حرف خوب زدن که دیگه انتقاد نداره. جون بچه هامونو سیاسی نکن.
    • فرید IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      4 0
      کاری به اصولگرایی ندارم ولی حرف خوبی زده ،حرف خوب زدن که دیگه انتقاد نداره. جون بچه هامونو سیاسی نکن.
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    45 3
    نمی دونم این هکه وزیر بیسواد کجان که اقای روحانی انتخاب کرده مدارسی که توی اخبار نشون می دید همه بالای شهر تهرانن به بقیه مکانها سر بزنید حتی سرویس بهداشتی درستی ندارن
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      3 0
      جناب وزیر اول حداقل یک ثانیه فکر کن بعد مصاحبه کن که حرفی که میزنی با حرف یک ساعت بعدخودت همخوانی داشته باشه! به مقام و جایگاه بالای وزارت که ارزش قابل نیستی،حداقل به ریش سفیدت ارزش قابل شو،آخه این چه وضع تصمیم گیری و حرف زدن هست ؟؟،،،،
  • محمد IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    4 0
    احتمالا همتون منافق، بهایی ، سلطنت طلب ، اسراییلی یا آمریکایی هستید . زیرا حسن گفته کار دشمنه . این تخم لق را خودتان کاشتید . چیزی که عوض داره گله نداره.
  • ولی دانش اموز AE ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    1 0
    آقای وزیر تو این چند ماه فرصت نداشت تصمیم روشنی بگیره؟ چرا همه برنامه ها و اطلاع رسانی شون دقیقه نودی هستش؟ جناب وزیر درست شب قبل از بازگشایی مدارس میاد اعلام میکنه مدارس باید حضوری باشه. تا فرصت نظرخواهی از والدین گرفته بشه. من امروز رفتم مدرسه دخترم هرچند از مدرسه ۵۰۰ نفری تعداد ۲۰ نفری دانش اموز حصور داشتن. با این حال ابتدایی ترین موازین بهداشتی رعایت نشده بود. آقای وزیر لطفا جواب بدین اگه همه دانش اموزان این مدرسه در چنین شرایط غیر بهداشتی حاضر می شدن چه اتفاقیمی افتاد؟
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    4 0
    وای بر احوال ما.من چطور تک دخترمو بفرستم مدرسه ای که کلاساش ۳۰نفره هست؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    5 0
    رئیس جمهور امروز در جلسه ستاد ملی کرونا حدود ۴ متر با وزیر بهداشت فاصله داشت جناب رئیس جمهور بیایید تو یک کلاس ۱۲ متری نیمکت ها را بچینید ببینید ۱۰ نفر با فاصله یک متری جا میشن ومیز معلم تا دم درب اگر نیمکت بچینن،چرا شما نرفتید یه مدرسه بصورت حضوری افتتاح کنید بثودت تصویری دستور افتتاح بفرمایید دادید
  • آیلین IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    2 2
    سلام من نمیدونم چرا بعضی ها همیشه سازمخالفن چرا قضیه رو انقدپیچیده میکنید کرونا هم یه بیماریه مثل سرماخوردگی حالا رعایت کنین ولی نه دیگه زندگی و آموزش وکارتعطیل بشه وزیربنده خدا چیکار کنه دیگه درضمن فقط ایران نیست که مدارس بازه کل دنیا مدارس بازه
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    2 3
    اموزش و پرورش بخاطر گرفتن پول ثبت نامها تحصیل حضوری را دیر اعلام کرد میدونست اگه زودتر اعلام میکرد اکثرن ثبت نام نمیکردن.اینهم کلاهبرداری جدید دولت.
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    5 0
    لطفا بنویسید ماسکهای دانش اموزان باید هر روز عوض شود از کجا باید تامین شود یک روز نیست
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    4 0
    با دولت علی برکت الله، شاد باشید و سالم و زنده
  • سعید FR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    4 0
    بنده هم ترجیح میدم برم تو لاک دفاعی .دولتی که خودش تمام کاراشو از طریق مجازی انجام میده ولی بچه های مردم رو به قتلگاه میبره هیچ امیدی بهش نیست .جناب روحانی برای هر در بسته ی کلید داره اونم کلید بی کفایتی خود و وزیران نالایقشون.علی برکت الله
  • عباس IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    5 0
    با سلان و احترام وزیر خودخواه آموزش و پرورش باید بزودی بزیر بنشیند تا شاید عاقلی در مدت کوتاه باقی مانده از این دولت سر کار آید. (معاون مدرسه‌‌ای در اسلامشهر)
  • علی IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    2 2
    سلام وادب . ایکاش این دلسوزانی که قلم انتقاد به دست گرفته و بر علیه وزیر سخنرانی میکنند، دوهفته قبل ، زبان باز میکردند و به مردم از خطرات ویروس کشنده میگفتند، چرا یکباره دلسوز این مردم شدند، مگر سالهای قبل چشم نداشتن و ندیدن که گوشی و تبلت و اینترنت نیست،ولی مردم هوشیار هستند و می بینند که با این شلوغ کردن و جو سازی نمیتوان کاری پیش برد. خواهشا بچه های مردم را بخاطر بازیهای سیاسی نسوزانید.بخدا این طفلان معصوم و بی گناه بازیچه نیستند. باید آفرین گفت به شخص وزیر و ریاست محترم جمهور که با اجرای این کار اقتدار خود و ملت رو نشون دادن. دوره ی جهالت تموم شده. لطفا بسه
  • IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    2 1
    بنده به عنوان ولی دانش آموزابتدایی ازیک طرف وبه عنوان مدیربازنشسته مقطع ابتدایی ازسویی دیگرکه هم دغدغه اولیا، رامی دانم هم مشکلات مقطع ابتدایی بویژه درمدارس پرجمعیت، واینکه بسیاری ازرفتارهای اجتماعی دانش آموزابتدایی غیرارادی وبه اقتضای سنش خطرآفرین است به هیچ وجه موافق آموزش حضوری نبوده، پیشنهاد دارم درهرمدرسه ای که تعداد دآنش آموزان بعدازگروه بندی بیش از10 نفردرکلاس باشدحتما مجازی باشد،ضمن اینکه کمبود نیروهای اداری مدرسه بویژه 6ساعت تدریس موظف مدیران ومعاونین مدارس کنترل ونظارت رابشدت پایین می آورد ازطرفی کمبودمنابع مالی وعدم مشارکت مالی اولیا، به دلیل شرایط فعلی تهیه ملزومات بهداشتی رابا مشکل مواجه خواهدنمود، ضمن اینکه مربی بهداشت یامراقب سلامت دربعضی ازمدارس حضورداشته یاتمام وقت نیست وهزاران دلیل دیگر، آموزش حضوری راسونامی بزرگ وفاجعه ای عظیم می دانم، البته بنده ازمسائل سیاسی وشرایط حاکمیتی کاملا بی اطلاع هستم فقط انتظامی رفت درچندروزاخیر وزیرمحترم بهداشت نیز ناظر کارشناسی خود آدر رسانه ملی اعلام می فرمودندتااذهان عمومی راحت تربتو انند موضوعات رابپذیرند،
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    1 2
    میگم مگه هنوز کسی رسالت میخونه بعدشم قضیه مدارس بیشتر بخاطر جمع شدن مردم به خونه هاشون و برگشتن از سفرهای کرونایی بود
  • محمد IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    1 2
    من موافق بازگشایی مدارس هستم چه کرونا باشه چه نباشه تا اخر عمرمون می خواییم مجازی درس بخونیم اقای حاجی میرزایی من از شما خواهش میکنم مدارس را حضوری کنید
  • ناشناس IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    2 2
    آقای ریس جمهور آقای وزیر بهداشت آقای وزیر آموزش وپرورش اگر اشتباه تصمیم گرفته اید برگردیدوجان ملت را به خطر نیندازید.