توصیه رایج در دوران شیوع ویروس کرونا ضدعفونی کردن سطوح با با پاک‌کننده‌های ویژه برای از بین بردن این ویروس است، اما آیا شستن لباس‌ها در ماشین لباسشویی نیز این ویروس را می‌کشد؟

laundry

به گزارش همشهری آنلاین، پاسخ مختصر این است که «از لحاظ فنی، نه»، اما توضیح بیشتری در این مورد لازم است.

شستن پارچه‌ّ‌ها در ماشین لباسشویی فورا میکروب‌ها از جمله ویروس‌ها را نمی‌کشد، اما برای اغلب ما این موضوع چندان اهمیت ندارد. مورد ثابت‌شده‌ای از این که کسی با از لباس کرونا گرفته باشد، وجود ندارد، بنابراین نیازی به ضدعفونی کردن نیست و شستن معمولی کافی است. بنابراین شستن لباس‌ها، ماسک‌های پارچه‌ای، ملحفه‌ها، حوله‌ها و سایر پارچه‌ها با بالاترین دمای قابل‌قبول در ماشین لباسشویی و و در صورت امکان خشک کردن آنها در یک با یک «خشک‌کن حرارتی» باید کافی باشد.

استفاه از خشک‌کن حرارتی از از این لحاظ سودمند است که کروناویروس جدید یا سارس-کوو-۲ به حرارت حساس است. اگر بخواهید همه ویروس‌ها و باکتری‌ها را به طور کامل از بین ببرید، باید آنها را برای چند ساعت در دمای بسیار بالا خشک کنید، اما ‌خشک‌کن‌های معمولی هم شمار کلی باکتری‌ها و ویروس‌های موجود در پارچه را کاهش می‌دهند.

اما اگر کسی در خانوار شما دچار بیماری کووید-۱۹ باشد، قضیه جدی‌تر می‌شود و باید احتیاطات بیشتری را رعایت کنید. هنگام برداشتن لباس‌ها، ملحفه‌ها و سایر اقلام پارچه‌ای مربوط به بیمار دستکش به دست کنید. این اقلام را نتکانید، چرا که ممکن است باعث انتشار ویروس در هوا و در سطوح اطراف شوند.

در صورت امکان، از ماده سفیدکننده در ماشین لباسشویی استفاده کنید و پارچه‌های آلوده را بالاترین درجه ممکن خشک‌کن خشک کنید. دست‌هایتان را پس جابجایی و شستن لباس‌های آلوده بشویید.

اما برای اغلب افراد در اغلب شرایط فقط شستن همه‌چیز با ماشین لباسشویی و خشک کردن آن در خشک‌ کن برای تمیز نگه‌داشتن لباس‌ها کافی است.

کد خبر 545782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha