مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۷
۰ نفر

شرکت اسپیس‌ایکس با موفقیت یک ماهواره رصد زمین مربوط به آرژانتین و دو ماهواره کوچک همراه آن را روز یکشنبه ۳۰ اوت (۹ شهریور) به مدار زمین فرستاد.

Falcon 9

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از space.com این سه ماهواره از سکوی پرتاب شماره ۴۰ در پایگاه کیپ کاناورال در فلوریدا در ساعت ۷:۱۸ بعدازظهر به وقت شرق آمریکا (۲۳:۱۸ به وقت گرینیچ) به فضا فرستاده شدند.

یک موشک فالکون ۹ دومرحله‌ای قبلا استفاده شده ماهواره SAOCM-1‌B را در پانزدهمین پرتاب این شرکت در سال ۲۰۲۰ با خود فضا برد. حدود ۹ دقیقه پس از پرتاب، مرحله اول موشک از آن جدا شد و به محل فرود زون-یک در پایگاه کیپ کاناورال بازگشت.

این بخش مرحله اول موشک برای چهارمین بار بود که به فضا پرتاب شده و به زمین بازگشته است. 

ماهواره  SAOCM-1‌B و دو ماهواره کوچک سوار بر آن در مدار زمین

ماهواره SAOCOM-1B پس از ۱۴ دقیقه از پرتاب از مرحله بالایی موشک جدا شد. دو ماهواره سوار بر این ماهواره به نام‌های GNOMES و Tyvak-0172 یک ساعت پس از پرتاب از آن جدا شدند.

ماهواره SAOCM-1B‌  به همراه ماهواره SAOCOM-1A که در اکتبر ۲۰۱۸ بوسیله اسپیس‌ایکس به فضا پرتاب شد، در مداری قطبی قرار دارند که به آنها امکان پرواز بر فراز قطب‌های سیاره زمین را می‌دهد. این برنامه شامل دو ماهواره مجموعا قیمتی حدود ۶۰۰ میلیون دلار دارند.

پرتاب امروز چهل و دومین پرواز مجدد موشک فالکون از هنگام بازیابی نخستین بوستر یا مرحله اول موشک بوسیله اسپیس‌ایکس در سال ۲۰۱۵ است.

کد خبر 545154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha