شرکت اسپیس‌ایسکس روز سه‌شنیه سیزدهمین مجموعه ماهواره‌های اینترنتی‌اش را پس از تاخیری دو هفته‌ای به علت بدی آب‌وهوا به مدار زمین فرستاد.

Falcon 9

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از لایوساینس موشک دومرحله‌ای فالکون ۹ در ساعت ۷:۲۹ صبح به وقت ساحل شرقی آمریکا (۱۱:۲۹ گرینیچ) از سکوی ۳۹A در مرکز فضایی کندی ناسا با محموله شامل ۶۰ ماهواره استارلینک به فضا پرتاب شد.

تقریبا ۹ دقیقه بعد، مرحله اول موشک جدا شد و به زمین بازگشت و در یک سکوی شناور در اقیانوس اطلس فرود آمد.

این پرتاب هفدهمین ماموریت اسپیس‌ایکس در سال ۲۰۲۰ و نودوچهارمین پرتاب فالکون ۹ تا به حال است. 

ناوگان موشک‌های شرکت اسپیس‌ایکس امسال بسیار مشغول بوده‌اند و رکوردهای جدیدی به جای گذاشته‌اند، از جمله پرتاب و فرودآوری یک موشک بوستر واحد برای ششمین بار.

این پرتاب همچنین در هفته جهانی فضای ۲۰۲۰ انجام می‌گیرد که اثر ماهواره‌ها بر زندگی روزانه انسان‌ّ‌ها را گرامی می‌دارد.

شرکت اسپیس‌ایکس اکنون نزدیک به ۸۰۰ ماهواره اینترنتی استارلینک را به مدار کره زمین فرستاده است. گرچه هدف اولیه این شرکت فرستادن ۱۴۴۰ ماهواره اینترنتی به فضا بود، اما بعدا این شرکت اعلام کرد که قصد دارد هزاران ماهواره بیشتر را پرتاب کند.

ایلان ماسک، بنیان‌گذار و مدیر عامل اسپیس‌ایکس قبلا گفته بود که هنگامی شمار ماهواره‌ها به ۵۰۰ تا ۸۰۰‌تا برسد، ارائه اینترنت فضایی را می‌توان شروع کرد.

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا مجوز پرتاب ۱۲۰۰۰ ماهواره اینترنت پهن‌باند را به اسپیس‌ایکس داده است، اما این شرکت می‌گوید می‌خواهد این رقم را به ۳۰۰۰۰ برساند.

کد خبر 555289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha