سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت اپل دوشنبه 9 ژوئن (20 خرداد) آیفون جدید را معرفی کرد که می‌تواند از طریق شبکه‌‌های پیشرفته بی‌سیم به اینترنت‌ پرسرعت دسترسی پیدا کند، و قیمت آن نصف قیمت آیفون قبلی است.

 به گزارش خبرگزاری‌‌ها استیو جابز مدیر عامل شرکت اپل در در مراسم افتتاح کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (Worldwide Developers Conference) در سانفرانسیسکو آیفون 3G را معرفی کرد.

او گفت آیفون 3G- که می‌تواند به شبکه‌های نسل سوم موبایل متصل شود- برای دانلود سریع‌تر از اینترنت، زمان طولانی‌تر مکالمه و استفاده از شبکه‌های پرسرعت برای استفاده از توانایی استفاده از نقشه‌های GPS طراحی شده است. اپل می‌گوید آیفون جدید دوبرابر سریع‌تر از مدل قبلی است.

به گفته جابز نرم‌افزار آیفون جدید با بسیاری از زبان‌های جدید از جمله دو شکل زبان ژاپنی و دو شکل زبان چینی می‌تواند کار کند، و کاربران می‌توانند نمادهای این زبان‌ها را روی صفحه‌های لمسی دستگاه رسم کنند.

هنگامی جابز اعلام کرد که قیمت آیفون 3G با هشت گیگابایت 199 دلار است، حاضران غریو شادی سردادند. قیمت مدل 16 گیگابایتی 299 دلار است.

سهام شرکت اپل که در سه ماه گذشته  تاحدی به علت انتظار برای این دستگاه جدید 50 درصد افزایش یافته بود، پس از معرفی این مدل جدید بوسیله استیو جابز مدیرعامل اپل 2.2 درصد افت کرد. جابز اشاره کرد که اپل قصد دارد بازاریابی وسیعی برای این مدل جدید انجام دهد.

آیفون نسل اول در شش کشور قابل دسترسی است، اما اپل قصد دارد گونه جدید آیفون را در 70 کشور عرضه کند.

این مدل جدید بیانگر یک راهبرد مالی جدید شرکت اپل هم هست، به این معنا که شرکت‌های شبکه‌های بی‌سیم دیگر بخشی از پول اشتراکی را که از کاربران آیفون به دست می‌آورند، به اپل پرداخت نمی‌کنند، بلکه در عوض برای ارزان‌تر کردن قیمت آیفون به شرکت اپل سوبسید می‌دهند.

کد خبر 54484

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز