شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۲۰:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین- محمد رسولی: شرکت اپل توانست مجوز و گواهی لازم را از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا ( FCC) برای آیفون دریافت کند.

 گوشی‌های تلفن همراه که قصد دارند وارد بازار تلفن همراه آمریکا گردند می‌بایست  گواهی موسوم به چراغ سبز تعدیل را از FCC دریافت کنند.

بدین ترتیب به گفته ناتالی کریس، سخنگوی اپل، آیفون قبل از اتمام پروژه و نهایی شدن این مجوز را دریافت کرده و می‌تواند در آمریکا به فروش برسد و مشکلی از این جهت نخواهد داشت.

کریس همچنین زمان نهایی ورود آیفون به بازار را اواخر ژوئن(اوئل تیر) اعلام کرد.

آیفون ترکیبی از یک گوشی تلفن همراه هوشمند و آی‌پاد (مدیا پلیر) شرکت اپل است که دارای یک صفحه مانیتور LCD از نوع قابل لمس است و کاربران می‌توانند دستورات خود را با لمس صفحه اجرا کنند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که آیفون می‌تواند ابزار فوق‌العاده‌ای باشد و کاربران زیادی را جذب کند و  از هنگامی که این ابزار توسط استیو جاب، مدیر اپل  معرفی شده، قیمت  سهام اپل به تناوب  افزایش یافته است.

 تنها ابزاری که می‌تواند تا حدی رقیب آیفون باشد،گیزمو است .

جالب توجه اینکه مجوز FCC درست یک روز پس از جنجال یک سایت بر علیه آیفون، به این ابزار اعطا شد. روز گذشته بر روی  سایت EnGadget.com  مطلبی انتشار یافت که در آن یک دروغ عجیب و غریب به آیفون نسبت داده شد و یک کاربر زمان ورود به بازار آن را سال آینده ذکر کرد.

این موضوع موجب ترس بسیاری از سرمایه‌گذاران این پروژه و کاربران علاقه‌مند گردید و حتی کاهش 4 درصدی سهام اپل را برای دقایقی حادث شد. اما این خبر با عکس‌العمل سریع مسئولان اپل مواجه گشت و آنها با تکذیب خبر اعلام کردند که آیفون در زمان مقرر یعنی اواخر ژوئن (اوائل تیر) وارد بازار خواهد شد. سهام اپل نیز بلافاصله به حالت قبل خود بازگشت.

EnGadget.com سایتی است که علاقه‌مندان نظرات شخصی و اخبار خود در زمینه ابزارهای سخت‌افزاری رایج را در آن قرار می‌دهند که البته بسیاری از اخبار  آن غیرموثق و شایعه می‌باشد. اپل هنوز تصمیمی برای مقابله با این سایت نگرفته است.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 22443

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز