شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۲
۰ نفر

گروه دانش: آی‌فون، گوشی جنجالی اپل، اصلا اسمارت‌فون نیست، سیستم عامل ندارد، گجت نیست و تنها چیزی که دارد زیبایی محسور کننده‌ای است که ویژگی همه محصولات اپل است.

اصلاً همین توجه و تاکید استیو جابز و ووزنیاک به رابط گرافیکی کاربر بود که کامپیوترهای اپل را در دهه 90به عرش برد و اپل را اپل کرد.

معلوم نیست گوشی‌ آی‌فونی که دوربینش ضعیف است، ‌اجازه فیلم‌برداری نمی‌دهد، کارت حافظه نمی‌خورد، همه فرمت‌ها را پشتیبانی نمی‌کند و تازه باید هک شود تا با سیستم مخابراتی‌مان سازگار شود، چرا این‌قدر باید کشته و مرده داشته باشد.

مهم‌ترین ویژگی آی‌فون صفحه لمسی آن است است که سونی‌اریکسون و نوکیا هم گوشی‌هایی با صفحه لمسی حتی بهتر در همین بازار تهران دارند، آن هم بدون هیچ یک از نقاط ضعف عمده آی‌فون.

تازه صفحه لمسی گوشی اپل را که خودش نساخته. اپل ساخت این صفحه لمسی را به یک شرکت آلمانی سفارش داده تا برایش بسازد.

همین ویژگی‌ها باعث شده که استیو جابز در متنی که در سایت اپل منتشر کرده است، اعلام کند که قیمت گوشی 8 گیگابایتی 599 دلاری را 200 دلار پایین آورده و حالا این گوشی را با قیمت 399 دلار به فروش می‌رساند.

تخفیفی قابل توجه! کسانی هم که قبل از این گشاده‌دستی اپل، آی‌فون را گران خریده‌اند، می‌توانند از اعتبار 100 دلاری برای خرید از فروشگاه‌های اپل استفاده کنند.

در قسمتی از متن منتشر شده، استیو جابز می‌نویسد: «با بیش از 30 سال تجربه در زمینه فناوری، می‌توانم به این واقعیت اذعان کنم که جاده فناوری ناهموار است.

همیشه باید شاهد تغییرات و پیشرفت‌هایی بود. همیشه کسی هست که محصول را قبل از کاهش یافتن قیمت آن می‌خرد و در نتیجه نمی‌تواند از شرایط قیمت جدید، سیستم عامل تازه و یا هر چیز دیگر استفاده کند.

زندگی در مسیر فناوری چنین چیزی است. اگر شما همیشه در انتظار کاهش‌یافتن آتی قیمت‌ها و یا خریدن یک مدل بهتر باشید، آن وقت در واقع هیچ‌وقت فناوری جدیدی را نخریده‌اید، چون شما همیشه منتظر چیز ارزان‌تر و بهتری بوده‌اید.

اگر شما محصولات را از شرکت‌هایی بخرید که از آنها پشتیبانی می‌کنند -مانند شرکت اپل که قصد چنین کاری دارد- می‌توانید با وجود به بازار آمدن مدل‌های جدید از سال‌ها خدمات مفید و رضایت‌بخش برخوردار شوید.»

این جملات یعنی اینکه تردید نکنید منتظر نسخه جدید آی‌فون و یا محصولات تازه شرکت‌های رقیب نباشید، قیمت را هم که پایین آورده‌ام، زودتر آی‌فون بخرید!

کد خبر 30917

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز