وزیر خارجه ایران به تهدید یک مقام آمریکایی علیه معترضان در شهر «پورتلند» واکنش نشان داد.

ظریف هوم پیج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به اظهارات سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا برای سرکوب تظاهرات در پورتلند واکنش نشان داد. این مقام آمریکایی ساعاتی قبل‌تر گفته بود که همه گزینه‌ها برای مقابله با ناآرامی‌ها در شهر پورتلند روی میز است.

ظریف در واکنش به این اظهارات نوشت: «[گزاره] "همه گزینه‌ها روی میز است" از دیرباز یکی از محورهای سیاست خارجی آمریکا بوده. معنای آن به عبارت ساده، قانون جنگل است، یعنی بی‌اعتنایی به یکی از اصول بنیادی قوانین بین‌المللی که عدم توسل به زور است. حالا، رژیم ترامپ دارد از همین تهدید علیه آمریکایی‌ها استفاده می‌کند. آیا این زنگ بیدارباش خواهد بود؟ ان‌شاالله.»

اظهارات سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا در حالی مطرح شده که امروز رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند یک نفر در تظاهرات‌ها در شهر پورتلند کشته شده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته بود با آنکه شهر پورتلند آمریکا در سه ماه اخیر صحنه اعتراضات علیه تبعیض‌ها، خشونت‌های نژادپرستانه و ضدیت با مواضع دولت دونالد ترامپ بوده گروهی از حامیان ترامپ با سوار بر خودروهای خودشان در این شهر تجمع حمایتی از ترامپ ترتیب دادند.

به گزارش این روزنامه، بعد از این تجمع خودرویی حامیان ترامپ یک مرد بر اثر تیراندازی در شهر پورتلند ایالت اورگان جانش را از دست داد.

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی، پورتلند طی سه ماه اخیر به صورت مستمر صحنه اعتراض علیه تبعیض‌ها و خشونت ساختاری پلیس علیه سیاه پوستان و اقلیت‌ها بوده است.

از زمان کشته شدن «جورج فلوید» در اقدام نژادپرستانه پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس آمریکا و شروع اعتراضات سراسری به خشونت‌ها و تبعیض‌های ساختاری نژادی، پورتلند یکی از کانون‌های اصلی اعتراضات بوده است.

کد خبر 544779

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    7 1
    آقای ظریف کاش میگفتید مگر قانون ایران است فکر کنم حافظه کوتاه مدت و بلند مدت شما هر دو ایراد دارد