رئیس جمهوری آمریکا در نخستین واکنش به شلیک هفت گلوله به جیکب بلیک و فلج شدن این شهروند ۲۹ ساله سیاهپوست، روز سه‌شنبه به کنوشا در ویسکانیسن می‌رود.

دانلد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، سخنگوی کاخ سفید روز شنبه به خبرنگاران حاضر در هواپیمای ویژه رئیس جمهوری آمریکا گفت که دانلد ترامپ با ماموران اجرای قانون دیدار می‌کند و در جریان ویرانی‌هایی قرار می‌گیرد که ناآرامی‌های اخیر در کنوشا به وجود آورده است. انتظار می‌رود ورود ترامپ به این شهر بحران‌زده مردم را بیش از پیش خشمگین‌تر کند و بر ابعاد خرابی‌ها بیفزاید.

رئیس جمهوری آمریکا در تلاش برای پیروزی دوباره در انتخابات بیش از همیشه بر پویش نظم و قانون خود تاکید دارد و پیش‌تر هم معترضان و مخالفان را ازاذل و اوباش خطاب و از نیروهای پلیس حمایت کرده بود. او چند روز پیش در همایش ملی جمهوریخواهان تصویری اغراق‌آمیز از شرایط انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ ارائه و آن را انتخابی سخت میان خیابان‌های آرام و نظم و آشوب توصیف کرد.

از سوی دیگر، جو بایدن و همراه انتخاباتی‌اش کامالا هریس همزمان با شدت گرفتن آشوب‌ها و ناآرامی‌ها در ویسکانسین ترامپ را به دمیدن در آتش خشونت‌ها متهم کردند. بایدن که نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ است، در مصاحبه با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «ترامپ این نارآمی‌ها را به چشم یک فرصت سیاسی می‌بیند. او همواره خواستار بیشتر شدن خشونت‌ها بوده است نه کمتر شدن و همه چیز در این باره شفاف است.»

روستن شسکی، افسر پلیس کنوشا همراه دو مامور دیگر یکشنبه هفته گذشته برای بررسی یک مورد اختلاف خانوادگی به خانه جیکب بلیک رفته بود که هفت گلوله از پشت به این شهروند سیاهپوست شلیک کرد. انتشار تصاویر این حادثه که با یک گوشی همراه ضبط شده بود، واکنش مردم را در پی داشت و آنها بار دیگر با آمدن به خیابان‌ها به خشونت پلیس علیه سیاهان اعتراض کردند.

گفته می‌شود بلیک که از کمر به پایین فلج شده، دستبند به دست در یک بیمارستان بستری است و شسکی هم بدون اینکه اتهامی متوجه او باشد، به مرخصی اجباری فرستاده شده است. از زمان کشته شدن جورج فلوید زیر فشار زانوی پلیس مینیاپلیس، اعتراض‌ها به خشونت پلیس آمریکا همواره ادامه یافته و روز گذشته هم یک نفر در ناآرامی‌های پورتلند با شلیک گلوله کشته شد.

کد خبر 544722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha