همشهری آنلاین: یک پژوهش جدید نشان می‌دهد کودکانی که در معرض اختلال تنفس حین خواب هستند، با احتمال بیشتری ممکن است دچار اضطراب شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز اختلالات تنفس حین خواب شامل طیفی از عوارض از خرخر بلند گرفته تا قطع تنفس انسدادی حین خواب (OSA) می‌شود.

قطع تنفس انسدادی حین خواب (OSA) عارضه‌اس است که در آن تنفس بیمار بارها در حین خواب شبانه بارها قطع و مجددا شروع می‌شود. OSA در حدود 2 درصد کودکان رخ می‌دهد.

پژوهشگران در دانشگاه میشیگان در آن ‌آربور 341 خانواده دارای کودکان از کلاس دوم تا پنجم ابتدایی را با استفاده از دو آزمون بیماریابی استاندارد در مورد رفتارهای این کودکان و علائم اختلال تنفس حین خواب مورد بررسی قرار دادند.

آنها 33 کودک دچار اضطراب و 66 کودک دچار اختلال تنفس حین خواب را شناسایی کردند.

 به گفته دکتر شالینی پاروتی، پژوهشگر ارشد در این بررسی، یافته‌های مقدماتی بیانگر آن است که کودکانی در آنها تشخیص اختلال تنفس حین خواب داده می‌شود با احتمال بیشتری ممکن است دچار اضطراب گزارش شوند.

پاروتی می‌گوید: "گرچه این یافته‌های مقدماتی هستند و برای اثبات آنها پژوهش بیشتری لازم است، اما ممکن است اضطراب یک پیامد دیگر اختلال تنفس حین خواب درمان‌نشده در کودکان باشد."

کد خبر 54465

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز