تازه‌ترین یافته‌های دانشمندان از مطالعه رفتار ویروس کرونا در سراسر جهان نشان می‌دهد افراد چاق ۴۸ درصد بیش از دیگران در معرض خطر مرگ ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ هستند و واکسن احتمالی هم کمتر بر آنها تاثیر می‌گذارد.

درمان بيماران كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که خطر تاثیر چاقی در ناکام ماندن درمان کرونا بسیار بیش از چیزی است که تصور می‌شد. پژوهش و مطالعه اخیر با همکاری بانک جهانی انجام شده و به دولت‌ها هشدار می‌دهد تهدید چاقی را به ویژه در زمانه شیوع کرونا جدی‌تر بگیرند. آمارها نشان می‌دهد ۴۰ درصد مردم آمریکا و ۲۷ مردم بزرگسال در بریتانیا چاق هستند و این می‌تواند یکی از دلایل آمار بالای مرگ و میر ناشی از کرونا در این دو کشور باشد.

دانشمندان و پژوهشگران دانشگاه کارولینای شمالی دریافته‌اند افراد چاق از هر نظر برابر ویروس کرونا آسیب‌پذیرتر از دیگران هستند؛ احتمال بستری شدن این گروه در بیمارستان به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ حدود ۱۱۳ درصد بیش از دیگر بیماران و احتمال انتقال آنها به بخش مراقبت‌های ویژه ۷۴ درصد بالاتر است. ضمن اینکه بیماران چاق کووید-۱۹ نزدیک به ۴۸ درصد در مقایسه با دیگر افراد مبتلا جان خود را از دست می‌دهند.

این یافته‌ها خود پزشکان را غافلگیر کرده است؛ به ویژه اینکه کمتر کسی فکر تا امروز به نسبت میان چاقی و میزان مرگ و میر در بیماران کرونا توجه نشان داده بود.

دانشمندان با گردآوری و مطالعه آمارها از کشورهای ایتالیا، فرانسه، بریتانیا، آمریکا و چین به این نتایج رسیده‌اند.

از طرف دیگر مشکلات ناشی از شیوع کرونا مانند قرنطینه و بی‌حرکتی ناشی از آن و کاهش درآمد که به خوردن غذاهای بی‌کیفیت پرکالری می‌انجامد، ممکن است خطر چاقی را بالا ببرد.

هشدار به چاق‌ها با هر میزان اضافه وزن؛ کرونا برای شما شدیدتر است

کد خبر 543972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha