مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۳
۰ نفر

متهمان دو سال بعد از قتل مرد دلارفروش زمانی که قصد داشتند خانه مقتول را با سند جعلی بفروشند بازداشت شدند.

قتل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران، با اعلام گزارش یک فقره قتل به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، رسیدگی به این پرونده از اردیبهشت سال ۹۳ آغاز شد. مأموران کلانتری ۱۰۹ بهارستان پس از حضور در محل با جسد مرد ۸۰ ساله‌ای مواجه شدند که دست، پا و دهانش بسته بود. 

در مرحله بعد مأموران با حضور در محل وقوع جنایت و در تحقیقات از همسایگان مقتول اطلاع پیدا کردند که عصر روز حادثه وقتی یکی از همسایه‌ها قصد رفتن به خانه‌اش را داشته متوجه می‌شود در واحد مسکونی مقتول نیمه‌باز است سپس با همراهی یکی از همسایه‌ها وارد خانه شده و با جسد پیرمرد مواجه می‌شوند.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مقتول به تنهایی زندگی می‌کرده و فقط یک برادر دارد. وی به مأموران گفت: برادرم در محدوده میدان فردوسی خرید و فروش دلار و ارز می‌کرد و همیشه اموال و سند خانه‌اش را در داخل گاوصندوقش نگهداری می‌کرد که مأموران پس از باز کردن گاوصندوق متوجه شدند که پول و ارز و سند خانه مقتول سرقت شده است.

تحقیقات پلیس ادامه داشت تا اینکه مأموران اطلاع پیدا کردند فردی با مراجعه به یکی از مراکز ثبت اسناد قصد انتقال قانونی اسناد مالکیت خانه مقتول را دارد. بلافاصله این شخص به نام کیارش شناسایی و در منطقه حکیمیه دستگیر شد.

متهم پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت، با اظهار بی‌اطلاعی از موضوع قتل به مأموران گفت: ملک را به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان از شخصی به ‌نام سعید خریده‌ام. به این ترتیب سعید شناسایی و دستگیر شد و بررسی‌ها نشان داد او با تأسیس یک دفتر وکالت قلابی، املاک بلاصاحب را شناسایی می‌کرده و پس از جعل سند املاک را می‌فروخته است. 

طراحی نقشه قتل

سعید در نهایت لب به اعتراف گشود و گفت: من به همراه نادر و مهسا نقشه سرقت از خانه آن پیرمرد را طراحی کردیم. 

پس از خرید یک کاسه آش از مغازه به در خانه پیرمرد رفتیم. مهسا گفت آش نذری آورده‌ام و او نیز در را باز کرد. سپس من و نادر هم وارد ساختمان شدیم و بعد هم دست و پای پیرمرد را محکم بستیم. او سروصدا می‌کرد و همسایه‌ها برای بررسی علت سروصدا به در خانه مقتول آمدند. دهان پیرمرد را محکم گرفته بودیم تا او نتواند از همسایگان کمک بخواهد، اما پس از رفتن آنها متوجه شدیم که او دیگر نفس نمی‌کشد.

متهم در ادامه افزود: پس از باز کردن در گاو صندوق فقط یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به همراه تعدادی اسناد مالکیت در داخل گاو صندوق بود که به هرکدام از ما ۶۰۰ هزار تومان پول رسید و من هم اسناد مالکیت منزل مقتول را برداشتم.

با اعترافات متهم، مأموران مهسا را شناسایی و دستگیر کردند. مهسا که اعتیاد شدیدی به مواد مخدر شیشه داشت، به مشارکت در سرقت اعتراف کرد.
پس از آن مأموران به سراغ سومین متهم رفتند و او نیز دستگیر شد. هر ۳ متهم در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه اما موفق شدند از برادر مقتول که تنها ولی دم بود رضایت بگیرند و از قصاص نجات پیدا کنند. 

به این ترتیب متهمان به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شدند و پس از آن قضات، سعید را به خاطر قتل و سرقت به ۲۰ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کردند. نادر نیز به خاطر شرکت در سرقت و ایراد جرح غیرمنتهی به قتل به ۷ سال زندان و ۵۰ ضربه شلاق و کیارش به خاطر جعل قولنامه و استفاده از سند مجعول به ۲ سال حبس و ۲۰ ضربه شلاق و مهسا هم به خاطر معاونت در سرقت به ۵ سال حبس و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد.

این احکام در شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد.
 

کد خبر 543725

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha