مرد معتاد سابقه‌دار که مامور جوانی را زیر گرفته و به شهادت رسانده بود، در تحقیقات قضایی درخواست کرد زودتر اعدامش کنند. او دیروز با حضور در محل شهادت مامور جوان، صحنه جنایت را بازسازی کرد.

دستگیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از جام‌ جم، جواد ۳۱ساله معتاد سابقه‌داری است که شامگاه سی‌ام مرداد امسال هنگام فرار از دست دو مامور گشت موتوری سرکلانتری چهارم پلیس پیشگیری پایتخت با پرایدش آن دو را زیر گرفت و باعث مصدومیت یکی از ماموران و شهادت گروهبان یکم حامد ضابط شد و پیش از فرار هم از سوی ماموران کلانتری ۱۴۴ تهران بازداشت شد. 

متهم پرونده دیروز یکشنبه دوم شهریور به شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد و نزد ساسان غلامی به قتل اعتراف کرد و گفت: شش فقره سابقه مصرف و نگهداری مواد و سرقت دارم. سال ۹۰ با یکی از اقوام از مردی ۵/۷ میلیون تومان سرقت کردم و به زندان افتادم که بعد از ۳ سال آزاد شدم. آن شب هم از ترس این‌که مواد مصرف کرده بودم و وسایل مصرف آن را همراه داشتم از محل فرار کردم. در ادامه هم برای فرار با خودرویم گشت موتوری را زیر گرفتم که یکی از آنها به شهادت رسید. زودتر مرا اعدام کنید تا از این وضع خلاص شوم.

همچنین خانواده مقتول نیز با حضور نزد بازپرس جنایی برای قاتل پسر شهیدشان درخواست قصاص کردند.

برای مرد جوان به اتهام مباشرت در قتل عمدی و مصدوم کردن مامور دیگر قرار بازداشت موقت صادر شد. او بعدازظهر دیروز به محل شهادت مامور جوان منتقل و در حضور بازپرس جنایی و تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران، صحنه حادثه را بازسازی کرد و در حالی که ابراز پشیمانی می‌کرد، روانه بازداشتگاه پلیس آگاهی تهران شد.

جواد، ۳۱ ساله، متاهل است و دختری ۱۳ ساله دارد. هنوز رد خماری در چهره‌اش نمایان است، دستان و گردنش خالکوبی شده  و مدام روی صندلی تلوتلو می‌خورد. در حاشیه جلسه بازپرسی فرصتی پیش آمد تا پای صحبت‌های او بشینیم.

  • معتادی؟

وقتی نوجوان بودم به خاطر رفاقت با دو پسر معتاد، مصرف تریاک را شروع کردم. بعد از آن هم سراغ حشیش، هروئین و شیشه رفتم. همسرم خیلی تلاش کرد اعتیاد را ترک کنم که نشد.

  • سابقه‌داری؟

بله. یک بار به اتهام سرقت روانه زندان شدم. بعد از آزادی پرایدی خریدم و در مسیر آمل به تهران مسافر جابه‌جا می‌کردم. به خاطر این‌که بی‌سواد هستم، نتوانستم گواهینامه بگیرم و همیشه در مسیر می‌ترسیدم پلیس متوجه شود و ماشین را توقیف کند.

  •  چرا مامور جوان را شهید کردی؟

آن شب سه مرد را دربستی از آمل به حکیمیه تهران آوردم، حشیش و شیشه مصرف کرده و توهم داشتم. در خیابان احسان بودم که گشت پلیس به من شک کرد و بعد از دو کیلومتر که در تعقیبم بودند، پشت چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی و در حالی که پنج خودرو جلویم بود، گیر افتادم. در آینه دیدم ماموران دنبالم هستند. سریع دنده‌عقب گرفتم تا با برخورد به لاستیک‌شان، بیفتند و بتوانم فرار کنم. نفهمیدم چطور زیرشان گرفتم و باعث مرگ یکی و مصدومیت دیگری شدم. هنگام فرار با خودروی پژو ۲۰۷ تصادف کردم که راننده ۲۰۷ و گشت دیگر پلیس بعد از تعقیب مرا متوقف کردند.

  • حرف آخر؟

پشیمانم. من به دختر ۱۳ ساله‌ام قول داده بودم که دیگر خلاف نکنم اما با زیر گرفتن  این مامور جوان و مرگ او، عهدم را شکستم. او نمی‌داند که من بازداشت شده‌ام، زودتر مرا اعدام کنید چون نمی‌توانم به چشمان دخترم نگاه کنم و به او بگویم با شکستن توبه‌ام، دوباره مجرم شده‌ام.

کد خبر 543183

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    18 30
    ببینید در چه جامعه آیی زندگی می کنیم که به خاطر یک معتاد، یک مامور وظیفه شناس و دلسوز به خاطر یک اشغال معتادی فوت کرد و مامور عزیز دیگری دچار سانحه شد. باید در مورد اعتیاد مجازات ها را بازنگری کردهر معتاد میتواند بمب ساعتی یا جنایتکار بی رحمیباشد که آزادانه بین مردم وول میخورد و هر لحظه میتواند جرم و جنایتی را دامن بزند
  • علی IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    20 24
    باسلام عرض تسلیت به خانواده شهید به نظرمیرسدتوبه گرگ مرگ است حقیقت یاروایت چنین بوده نبایستی بداززندان بایداین افرادراتحت نظرگرفته رهاکردن اززندان یعنی آموزش قتل به یک ماموری درحین خدمت به من وتواورابه شهادات رساندن دست مزدش رااشخاصی که بچه خودرحم نمیکندچه انتظارامروزاعدام کردنش بهترازفرداست شایدنفری دیگری درکمینش باشدیاکس دیگری راآموزش دهدوخدانکرده شخص دیگری در بازداشت آگاه کند
  • سلام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    34 4
    آقا جان به خدا مواد مخدر وهمینجوری تو جامعه ول کرده اند که پخش بشه تو محله ما اکثر جوانها ومیانسالها به خرید وفروش مواد مشغولند کسی هم کاریشان نداره.
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    42 24
    سلام اون فردبیماراست ودرهیچ دینی مریض رااعدام نمیکنن بهتراست بخشیده شده وبراش ایجادشغل کنید
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      5 2
      موافقم.کاملا حرف شما درسته
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    3 0
    به نظر من اگر اجازه کاشت تریاک را میدادن خیلی ازاین بزهکاریها کم میشدچون تریاکهاخراب شده مردم رو میارند به مواد صنعتی و این هم نتیجه
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    0 0
    چهل سال هست بامواد مخدر قاچاقچیان مبارزه میشود بازم مثل نقل نبات زیاد هست چرا از ریشه خشکیده نمیشود ؟