برای ترویج سوگواری همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فرهنگ کمک مومنانه در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) ، سوگواره مجازی «روایت شیدایی» از سوی فرهنگ سرای سرو اجرا می شود.

عزاداری با ماسک

همشهری آنلاین - بهاره خسروی : با شیوع بیماری «کووید 19 » اجرای مراسم سوگواری امام حسین(ع) وشهیدان کربلا با سبکی متفاوت از سنوات گذشته  در سراسر کشور برگزار می شود، سوگواره مجازی «روایت شیدایی» در دو بخش عکس و فیلم کوتاه به همت فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود. رئیس فرهنگ سرای سرو با بیان مطلب افزود:« تاکید بر ایجاد فضای معنوی در سطح جامعه و تشویق مردم به برگزاری مراسم عزاداری در خانه‌هاشان و فضای مجازی امری بسیار مهم و ضروری است. این سوگواره تلاش دارد مردم را به عزاداری امام حسین(ع) با شکوه هرچه بیشتر و با رعایت مسائل بهداشتی دعوت کند.»
به گفته «رویا فتحی» تبیین هویت دینی و انقلابی و گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای برجسته دینی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از مهمترین اهداف برگزاری سوگواره روایت شیدایی است.


فتحی در ادامه به مهمترین محور های این سوگواره اشاره می کند و می گوید:« معرفی آیین‌ها و مراسم عزاداری در اقوام گوناگون ایرانی با تکیه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، نشان عزا بر سردر خانه‌ها،فرهنگ حسنه کمک‌های مومنانه ،روضه‌های خانگی با جمعیت کمتر از 10 نفر و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عزاداری کودکان،نذورات مردمی متناسب با شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا (شامل: اهدای ماسک، دستکش، اقلام بهداشتی ضدعفونی‌کننده، عزاداری با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی،عزاداری در مکان‌های خاص نظیر سربازخانه‌ها، آتش نشانی و  ماسک بر چهره عزاداران از مهمترین محورهای سوگواره روایت شیدایی است.»


علاقمندان برای شرکت در این سوگواره تا 17 مهرماه سال جاری برابر با اربعین حسینی آثار خود را دو شیوه از طریق سایت https://majazi.farhangsara.ir، Instagram  و یا ارسال فایل اثر به شماره واتساپ 09335979594 ارسال کنند. رئیس فرهنگ سرای سرو با اعلام زمان مهلت ارسال از شهروندان دعوت کرد تا برای کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات با شماره88799154 دبیر خانه سوگواره تماس بگیرند.

کد خبر 543717

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha