مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: کانون عکاسان مستقل استان با همکاری این اداره کل و دفتر قرآن و عترت به مناسبت ماه محرم و صفر، فراخوان مسابقه سوگواره عکس عاشورایی را در سیستان و بلوچستان منتشر کرد.  

عکس عاشورایی

به گزارش همشهری «حسین مسگرانی» اظهار کرد: این فراخوان با هدف حفظ و ترویج فرهنگ عاشورایی و کمک به ارتقا و معرفی عکاسان جوان در سیستان و بلوچستان منتشر شد. وی گفت: سوگواره عکس عاشورایی با موضوع سنت‌ها و آیین‌های عزاداری در شهر من مانند تاسوعای حسینی، عاشورای حسینی، جلوه‌های ماه محرم در زندگی امروزی و منظر شهری، شام غریبان، مراسم تعزیه و شبیه‌خوانی، شیرخوارگان حسینی، کاروان‌های عزاداری، کودک و محرم، عاشورا و قداست آب، کاروان عاشورایی، محرم و فرهنگ عاشورایی، محرم و فرهنگ حجاب و عفاف، مسجد و محرم، حاشیه مراسم هیات‌های عزاداری، عزاداری در تکایا و حسینه‌ها و مساجد، عکاسی از پیاده‌روی اربعین حسینی و اربعین حسینی، زوار پاکستانی اربعین حسینی و بخش ویژه نماز ظهر عاشورا برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: شرایط شرکت در این سوگواره برای عموم مردم استان و عکاسان حرفه‌ای و آماتور آزاد است و عکاسان می‌توانند آثار خود را با دوربین حرفه‌ای یا موبایل به ثبت برسانند. وی افزود: هر عکاس می‌تواند ۱۰ اثر به صورت تک‌عکس و در بخش مجموعه عکس (۳ تا ۸ عکس) به دبیرخانه ارسال کند و عکس‌های ارسالی می‌توانند به صورت رنگی یا سیاه و سفید باشد و آثار به صورت فایل JPEG، با ‌اندازه ضلع کوچک pxl۲۰۰۰، رزولوشن ۳۰۰ و حجم ۳ مگابایت ارسال شود. مسگرانی اظهار کرد: ویرایش آثار باید مستند باشد و از هرگونه دستکاری که جنبه مستند بودن عکس را مخدوش سازد، اجتناب شود. وی با تاکید بر این که عکس ارسالی نباید دارای امضا، تاریخ، پاسپارتو، واترمارک یا لوگو باشد، ادامه داد: دبیرخانه، ارسال‌کننده عکس را صاحب اثر می‌شناسد و در صورتی که خلاف آن اثبات شود اثر حذف می‌شود.

وی گفت: عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد، باید فایل اصلی اثر (RAW) را با بالاترین کیفیت در مدت زمان اعلام‌شده به دبیرخانه ارسال کنند. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: به تمامی شرکت‌کنندگانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد، گواهی حضور اهدا خواهد شد و ارسال آثار صرفاً از طریق ارسال به آدرس پست الکترونیکی photographersclubsb@gmail. com امکان‌پذیر است. وی آخرین مهلت ارسال آثار را ۳۰ مهرماه اعلام کرد و گفت: متقاضیان می‌توانند آثار خود را برای شرکت در این سوگواره به آدرس زاهدان، بلوار خرمشهر ۱۴، مجتمع فرهنگی‌هنری، طبقه سوم، کانون عکاسان مستقل سیستان و بلوچستان ارسال کنند یا با شماره‌های ۰۹۱۵۱۴۹۹۹۳۴ – ۰۹۱۲۵۱۲۴۵۰۶ تماس بگیرند.

کد خبر 453802

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha