پلیس استان البرز باندی را کشف کرده که با تهیه کارت جعلی برای نیروهای خدماتی بیمارستان‌های تهران و کرج آنها را به شغل پرستاری ارتقا داده‌ و جان بیماران را به خطر انداخته‌اند و در این میان تاکنون ۵۶ سفارش‌دهنده و دریافت‌کننده این کارت‌ها شناسایی شده‌اند.

دستگیری-پزشک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران، سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: همزمان با دریافت گزارش‌هایی مبنی بر اینکه یک راننده آمبولانس با معرفی خود به‌عنوان پزشک و فردی دارای نفوذ در سازمان علوم پزشکی و نظام پرستاری اقدام به جمع‌آوری مدارک هویتی از افراد مختلف کرده و در قبال دریافت ۵ میلیون تومان از هر متقاضی به آنها کارت نظام پرستاری داده است، بررسی موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

این متهم که از ده‌ها نفر با این شیوه کلاهبرداری کرده بود تحت تعقیب قرار گرفت و در ادامه مشخص شد وی با توجه به نوع فعالیت و شغلش با بیمارستان‌های مختلف ارتباط داشته و با اصطلاحات پزشکی نیز کاملا آشنا بوده و به‌راحتی اعتماد دیگران را جلب و اقدام به تهیه کارت‌های نظام پرستاری کرده است.

این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان بلافاصله محل سکونت متهم و همدستانش را شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه و با همکاری کلانتری ۲۱ فاز ۴ مهرشهر همزمان ۲ نفر از متهمان اصلی را شناسایی و دستگیر کردند.

مأموران در ادامه یکی دیگر از همدستان آنها را نیز شناسایی و در عملیات جداگانه در مخفیگاهش دستگیر کردند. در بازرسی از خانه و خودروهای متهمان، ۱۰ قطعه کارت نظام پرستاری جعلی با هویت‌های مختلف و یک عدد مهر جعلی نیز کشف شد.

سرهنگ نادربیگی با اشاره به اینکه سردسته باند در اعترافات خود مدعی شد که با همدستی اعضای گروه اقدام به چاپ کارت‌های نظام پرستاری جعلی کرده و در قبال هر کارت ۵ میلیون تومان از متقاضیان دریافت کرده است، گفت: متهمان تاکنون بیش از ۷۵ فقره کارت برای افراد مختلف که به‌عنوان نیروی خدماتی در بیمارستان‌های کرج و تهران فعالیت می‌کردند، صادر کرده است.

این مقام انتظامی گفت: با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان تاکنون ۱۰ فقره کارت نظام پرستاری کشف شده، ۱۱ نفر از کسانی که از کارت‌ها استفاده می‌کنند دستگیر و ۳۵ نفر از کسانی که قبلاً کارت را تحویل گرفته‌اند نیز شناسایی شده‌اند. تلاش برای شناسایی سایر افرادی که کارت‌های نظام پرستاری جعلی در اختیار آنهاست، ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: با توجه به اینکه افراد مورد نظر پس از دریافت کارت‌های پرستاری به‌عنوان پرستار خانگی و خصوصی فعالیت می‌کردند و هیچ‌گونه تخصص و مهارتی در این رشته ندارند احتمال اینکه به بیماران صدمات جبران‌ناپذیری وارد کنند وجود دارد بنابراین دستگیری این افراد با جدیت ادامه دارد.

کد خبر 543035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha