مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲
۰ نفر

جوان مسلحی در پوشش مأمور آب به خانه شهروندان مراجعه می‌کرده و پس از آزار و اذیت زنان خانه‌دار، اموال آن‌ها را به سرقت می‌برده است. عامل همه این سرقت‌ها و آزار و اذیت‌ها پسر جوانی است که کلاه نقابدار مشکی بر سر دارد. 

سرقت ـ اسلحه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهروند، پلیس در جست‌وجوی مرد جوانی است که زنان خانه‌دار را مورد اذیت و آزار قرار داده است. این مجرم ناشناس در پوشش مأمور آب به خانه شهروندان زیادی در جنوب و جنوب‌شرقی پایتخت مراجعه کرده و با تهدید اسلحه اموال آن‌ها را هم به سرقت برده است. این پرونده تاکنون ٦ شاکی دارد اما به احتمال زیاد این تعداد افزایش پیدا می‌کند. پلیس از چهار ماه قبل با ثبت نخستین شکایت در تعقیب این مرد جوان است، اما تاکنون با وجود سرنخ‌های به دست آمده هنوز موفق به شناسایی هویت او نشده است. با وجود این، تحقیقات گسترده درخصوص این پرونده ادامه دارد.

ترفند جوان مسلح برای ورود به خانه

ماجرا از چهار ماه قبل با شکایت یکی از ساکنان محله دولت‌آباد شهرری آغاز شد. زن جوانی سراسیمه به کلانتری مراجعه کرد و مأموران را در جریان یک سرقت توأم با آزار و اذیت قرار داد. او در اظهاراتش به پلیس گفت: «چند ساعت قبل زنگ در خانه به صدا درآمد. مرد جوانی که خودش را مأمور آب معرفی می‌کرد از من خواست در را برایش باز کنم. بعد از چند دقیقه زنگ در ورودی آپارتمان زده شد و تا در را باز کردم، همان مرد جوان در حالی ‌که با نقاب صورتش را پوشانده بود با اسلحه به طرف من آمد». 

آن‌طور که در اظهارات این زن آمده، مرد مأمورنما چند دقیقه‌ای با تهدید اسلحه او را آزار داد و سپس همه طلاها و اموال ارزشمندش را به جز موبایل به سرقت برد. به دنبال شکایت این زن، پرونده‌ای در دادسرای شهرری تشکیل داده شد و مأموران اداره یکم آگاهی هم مأمور رسیدگی به این پرونده شدند. 

اعلام آزار و اذیت و سرقت‌های مشابه در سایر مناطق پایتخت

کارآگاهان مشغول تحقیقات اولیه بودند که چند حادثه مشابه دیگر هم اتفاق افتاد. در یکی از این حوادث، پیرزنی که دست‌بند و انگشترهایش به همین شیوه به سرقت رفته بود، در اظهاراتش به مأموران گفت: «ساعت حدود ١١ صبح بود که پسر جوانی از من خواست در حیاط را برایش باز کنم. او از پشت آیفون به من گفت که از طرف یکی از اقواممان چند هندوانه برایم آورده. من هم در را به رویش باز کردم». 

باز کردن در اما به قیمت سرقت طلا و جواهرات این زن رقم خورد. فردای آن روز هم گزارش مشابهی به دست مأموران رسید. در بررسی‌های بیشتر مشخص شد همه این سرقت‌ها از سوی یک ‌نفر انجام شده است. مشخصات ظاهری که از سوی زنان مالباخته به پلیس اعلام شد هم این موضوع را تأیید کرد. حتی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته هم نشان داد که عامل همه این سرقت‌ها پسر جوانی است که کلاه نقابدار مشکی بر سر دارد. 

براساس اطلاعات به دست آمده کلاه مورد استفاده این متهم از نوع کلاه‌های مخصوص کوهنوردی است در حالی‌ که مأموران به دنبال سرنخ‌های بیشتری از این متهم بودند، چند حادثه مشابه دیگر این ‌بار در خیابان دماوند و پیروزی رخ داد. در بررسی‌ها مشخص شد که باز هم این جوان مأمورنما با سوء‌استفاده از غفلت شهروندان نقشه‌اش را عملی کرده است. 

با بازبینی دوربین‌های مداربسته مشخص شد متهم با موتورسیکلت در شهر تردد دارد، اما مخدوش ‌بودن پلاک آن کمکی به شناسایی هویت متهم نکرد. آن‌طور که سابقه این چند سرقت و آزار و اذیت رخ داده، نشان می‌دهد همه جرایم اتفاق‌افتاده در بازه زمانی ٦ صبح تا ٤ بعدازظهر بوده است. دلیل انتخاب این بازه زمانی هم احتمالا برای باورپذیری شهروندان و فریب آن‌هاست، چون مأموران اداره آب و سایر خدمات شهری همیشه در همین بازه زمانی به خانه‌های مسکونی مراجعه می‌کنند. ضمن آن‌که احتمال حضور زنان تنها در خانه در این زمان بیشتر است.

مأموران اداره یکم آگاهی هنوز موفق به شناسایی هویت متهم نشده‌اند، اما در تلاش‌اند هرچه زودتر این سارق مسلح را دستگیر کنند.
 

کد خبر 542669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha