شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تا امروز (۲شهریور/ ۲۳ آگوست) به ۲۳ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۴ نفر رسیده و مرگ ۸۰۸ هزار و ۶۹۷ نفر نیز بر اثر این بیماری تأیید شده است.

کرونا در جهان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، روند افزایش آمار مبتلایان به کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. بنا بر تازه‌ترین آمارها ۱۵ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۵۲۴ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

در میان ۶ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۸۵۳ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی ۶ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۳۸ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۱ هزار و ۷۱۵ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۶ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۲۲۱ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۵ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۵۲۴ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۸۰۸ هزار و ۶۹۷ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از ۵.۸ میلیون مبتلا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم کشورهایی هستند که بالای ۲ میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند. پس از آمریکا کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ورلداُمتر، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا ۵ میلیون و ۸۴۱ هزار و ۴۲۸ مبتلا، ۱۸۰ هزار و ۱۷۴ قربانی

 ۲. برزیل ۳ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۶۹۸ مبتلا، ۱۱۴ هزار و ۲۷۷ قربانی

۳. هند ۳ میلیون و ۴۴ هزار و ۹۴۰ مبتلا، ۵۶ هزار و ۸۴۶ قربانی

 ۴. روسیه ۹۵۱ هزار و ۸۹۷ مبتلا،  ۱۶ هزار و ۳۱۰ قربانی

 ۵. آفریقای جنوبی ۶۰۷ هزار و ۴۵ مبتلا، ۱۲ هزار و ۹۸۷ قربانی

 ۶. پرو ۵۸۵ هزار و ۲۳۶ مبتلا، ۲۷ هزار و ۴۵۳ قربانی

 ۷. مکزیک ۵۵۶ هزار و ۲۱۶ مبتلا، ۶۰ هزار و ۲۵۴ قربانی

۸. کلمبیا ۵۳۳ هزار و ۱۰۳ مبتلا، ۱۶ هزار و ۹۶۸ قربانی

۹. اسپانیا ۴۰۷ هزار و ۸۷۹ مبتلا، ۲۸ هزار و ۸۳۸ قربانی

۱۰. شیلی ۳۹۵ هزار و ۷۰۸ مبتلا، ۱۰ هزار و ۷۹۲ قربانی

پس از آن ایران با ۳۵۶ هزار و ۷۹۲ مبتلا و ۲۰ هزار و ۵۰۲ قربانی، در رتبه یازدهم کشورهای درگیرِ این بیماری قرار گرفته است.

سپس کشورهای آرژانتین با ۳۳۶ هزار و ۸۰۲ مبتلا، انگلیس با ۳۲۴ هزار و ۶۰۱ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۰۶ هزار و ۳۷۰ مبتلا، بنگلادش با ۲۹۲ هزار و ۶۲۵ مبتلا، پاکستان با ۲۹۲ هزار و ۱۷۴ مبتلا، ایتالیا با ۲۵۸ هزار و ۱۳۶ مبتلا، ترکیه با ۲۵۷ هزار و ۳۲ مبتلا، فرانسه با ۲۳۸ هزار و ۲ مبتلا، آلمان با ۲۳۳ هزار و ۸۵۷ مبتلا، عراق با ۲۰۱ هزار و ۵۰ مبتلا، فیلیپین با ۱۸۷ هزار و ۲۴۹ مبتلا، اندونزی با ۱۵۱ هزار و ۴۹۸ مبتلا، کانادا با ۱۲۴ هزار و ۶۲۹ مبتلا، قطر با ۱۱۶ هزار و ۷۶۵، بولیوی با ۱۰۸ هزار و ۴۲۷ مبتلا، اکوادور با ۱۰۷ هزار و ۸۹ مبتلا، قزاقستان با ۱۰۴ هزار و ۵۴۳ مبتلا، اوکراین با ۱۰۲ هزار ۹۷۱ مبتلا و سرزمین های اشغالی با ۱۰۱ هزار و ۹۳۳ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

کد خبر 542811

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha