ایران و کشورهای مختلف برای ازسرگیری پروازهای خارجی مذاکراتی داشتند که با توجه به آن، ۹ مقصد قطعی وجود دارد که پروازهای مسافری توسط ایرلاین‌های داخلی و خارجی انجام می‌شود و دو مقصد دیگر نیز به زودی به جمع این کشورها اضافه می‌شود.

هواپیما - پرواز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در پی شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشورهای مختلف به روی یکدیگر، طی ماه‌های گذشته مذاکرات بسیاری بین کشورها برای از سرگیری روابط تجاری و سفرهای زمینی، ریلی، هوایی و دریایی آغاز شد و مقامات کشورهای مختلف با تدوین پروتکل‌های مشترک با از سرگیری سفرها و روابط تجاری موافقت کردند.

در این راستا پروازهای مسافری بین کشورهای مختلف نیز مشمول تدوین و اجرای این پروتکل‌های مشترک شد و بر این اساس ایران پروازهای خارجی خود را البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۹ مقصد مختلف انجام می‌دهد.

گرچه در این میان پروازهای ایران و ترکیه با هاله‌ای از ابهام مواجه شده و با وجود تأیید چندباره مسئولان هواپیمایی ترکیه، پروازهای مسافری در این مسیر لغو شده‌اند و مشخص نیست چه زمانی مجددا از سر گرفته می‌شوند.

مقصود اسعدی‌سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، درباره‌ی آخرین وضعیت پروازهای خارجی ایران گفت: پروازهای خارجی ایران به مقاصدی مانند پاریس، لندن، منچستر، آمستردام، وین، دبی، دوحه، بانکوک و کوآلالامپور انجام می‌شود و مسافران می‌توانند پروازهای خود را در این مسیر و بر اساس شرایط و پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی این کشورها برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به این‌که پروازهای برنامه‌ای اعلام شده از طریق ایرلاین‌های داخلی و خارجی انجام می‌شود، اظهار کرد: برای مقاصدی مانند مادرید و میلان نیز مذاکراتی صورت گرفته و به زودی پروازهای مسافری به کشورهای اسپانیا و ایتالیا نیز انجام می‌شود که البته پرواز مادرید به زودی انجام شده و برای پرواز  میلان نیز مذاکرات به مراحل نهایی رسیده و تاریخ اول سپتامبر یعنی ۱۰ مهرماه اعلام شده است.

کد خبر 542720

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha