سخنگوی وزارت بهداشت از ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بدون ماسک در ادارات و اصناف خبر داد و گفت: افرادی که مرتکب این تخلف شوند جریمه می‌شوند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری که به صورت آنلاین از وزارت بهداشت برگزار شد گفت: از زمان شروع موج دوم بیماری کوویدـ۱۹ برخورد با اصنافی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند تشدید شده است و متخلفان به مراجع قضای ارجاع می‌شوند. خیلی از اصناف پلمب شدند و در مورد جریمه متخلفان با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا بین ادارات، اصناف و افراد عادی تقسیم‌بندی شده است.

وی توضیح داد: در زمینه تخلفات اداری طبق ماده ۹ آیین‌نامه تخلفات اداری، بالاترین مقام دستگاه می‌تواند اختیار برخورد با متخلفان را به مدیران کل و معاونان تفویض کند و اختیار تعلیق متخلف فقط در اختیار بالاترین مقام سازمان است. بر این اساس در مرحله اول بدون این‌که متخلفان به هیئت‌های تخلف اداری ارجاع داده شوند با آن‌ها مطابق قانون برخورد می‌شود و متخلفان از اخطار کتبی و در مرحله دوم توبیخ با درج در پرونده و در صورت تکرار در مرحله سوم به صورت کسر یک ماه حقوق مجازات می‌شوند. میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و بانک‌ها بیش از سایر اماکن است.

لاری افزود: در اصناف مجازات از توبیخ کتبی با درج در پرونده در مرحله اول و ۵ روز پلمب صنف و در مرحله دوم ۱۰ روز پلمب و در مرحله سوم اعمال می‌شود. در مورد هیئت‌های عزاداری ابتدا تذکر دریافت می‌کنند و توبیخ می‌شوند، در مرحله دوم تسهیلات و یارانه‌های آن‌ها قطع می‌شود و در مرحله سوم مجوز هیئت‌ها باطل می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در مورد افرادی که ماسک نمی‌زنند امکان جریمه همه افراد وجود ندارد بنابراین تمهیدات قانونی به این شکل طراحی شده است کسانی که ماسک نمی‌زنند از دریافت خدمات اداری و خدمات اصناف محروم می‌شوند و کارکنان ادارات و اصناف حق ارائه خدمت به افراد بدون ماسک ندارند.


 

کد خبر 541808

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha