معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: مراسم عزاداری ماه محرم باید در فضاهای باز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

عزاداری در  ایام شیوع کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر نادر توکلی معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به این‌که همه افراد شرکت‌کننده در این مراسم باید از ماسک استفاده کنند، گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی از دیگر موارد پروتکل‌های بهداشتی است که باید از سوی عزاداران به دقت رعایت شود.

وی از هیات‌های مذهبی و مساجد تقاضا کرد که عزاداری‌ها در ساعات محدود و کوتاه و با رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی انجام شود تا شاهد انتشار بیماری کوویدـ۱۹ بین عزاداران نباشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران به افرادی مانند سالخوردگان، دارای بیماری زمینه‌ای مانند سرطان یا افرادی که داروهای تضعیف‌کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند توصیه کرد که در مراسم جمعی عزاداری شرکت نکنند.

توکلی افزود: ریسک انتقال بیماری در این افراد بسیار بالاست و از آنان تقاضا می‌شود به‌هیچ‌وجه در این مراسم حضور پیدا نکنند.

وی با اشاره به اینکه از استفاده لوازمی مانند سنج و طبل در مراسم عزاداری امسال باید خودداری شود، گفت: توزیع غذا در هیات های مذهبی ممنوع است و تا حد امکان مواد آشامیدنی هم توزیع نشود.

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به این‌که گروه‌های بهداشت دانشگاه در این مدت فعال خواهند بود، گفت: بازرسی از هیات‌های مذهبی و مساجد در ماه محرم صورت می‌گیرد و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، از برگزاری مراسم جلوگیری می‌شود.

توکلی توضیح داد: در شرایط فعلی که شیوع بیماری کرونا در کشور بالاست اگر توصیه‌های بهداشتی توسط هیات‌های مذهبی و مساجد رعایت نشود، می‌تواند سبب بروز یک فاجعه شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در حال حاضر بیمارستان‌های ما به شدت درگیر بیماری کرونا هستند و عدم رعایت پروتکل‌ها می‌تواند وضعیت را تشدید کند.
 

کد خبر 541621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha