کیم جونگ-اون ماه گذشته نگه داشتن سگ خانگی را غیرقانونی دانسته بود و حالا به نظر می‌رسد مسئولان حکومت کره شمالی می‌خواهند از گوشت این سگ‌ها برای تامین کمبود مواد غذایی در زمانه بحران اقتصادی استفاده کنند.

كيم جونگ اون رهبر كره شمالي

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه چوسان ایلبو چاپ کره جنوبی در گزارشی مدعی شد معنی و هدف دستور کیم جونگ-اون برای جمع‌آوری سگ‌های خانگی پیونگ‌یانگ این روزها دارد آشکار می‌شود. مسئولان دولتی آمار تمام خانواده‌های دارای سگ را در پایتخت دارند و حالا بسیاری از کسانی که سگ‌های خود را به باغ وحش یا مراکز ویژه نگهداری جانوران داده بودند، نگرانند از گوشت این حیوان‌ها به عنوان غذا در زمان شیوع کرونا و تنگ‌تر شدن محاصره اقتصادی آمریکا استفاده شود.

با اینکه گوشت سگ از زمان‌های بسیار دور غذایی بسیار لذیذ در شبه‌جزیره کره بوده اما سنت خوردن این گوشت به تدریج در کره جنوبی در حال از بین رفتن است. با این حال، هر سال دست‌کم یک میلیون قلاده سگ برای استفاده از گوشت آنها در مزارع نیمه جنوبی شبه‌جزیره کره پرورش داده می‌شود. از سوی دیگر، وفادارترین دوست انسان در کره شمالی همچنان غذایی محبوب است و در برخی رستوران‌های پیونگ‌یانگ فقط گوشت سگ عرضه می‌شود.

مردم کره معتقدند غذاهای پخته‌شده با گوشت سگ در ماه‌های گرم و مرطوب سال به انسان توان و نیروی فراوان می‌بخشد و در زمستان هم دمای بدن را بالا می‌برد. بر اساس آنچه در گزارش روزنامه چوسان ایلبو آمده، مردم پیونگ‌یانگ که سگ‌های خانگی خود را از دست رفته می‌بینند، پشت رهبر کره شمالی او را نفرین می‌کنند اما برای نجات دادن جان حیوان‌های بیچاره کاری از دست‌شان برنمی‌آید. آنها ناچارند سگ‌ها را دودستی تقدیم ماموران کیم جونگ-اون کنند.

حکومت کره شمالی همزمان با میزبانی از سیزدهمین جشنواره جهانی جوانان و دانشجویان در پیونگ‌یانگ در سال ۱۹۸۹ تصمیم گرفت برخی سختگیری‌ها را کنار بگذارد و به مردم اجازه داشتن حیوان خانگی بدهد. نگه داشتن سگ نمادی از توسعه اقتصادی شد و برخی خانواده‌های پولدار با سگ‌های خود به خیابان‌ها آمدند و حتی این حیوان خانگی به برنامه‌های تلویزیون هم راه یافت. کار به جایی رسید که کیم جونگ-اون سال ۲۰۱۸ دو قلاده سگ شکاری بومی به مون جائه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی هدیه داد.

رئیس جمهوری کره جنوبی و همسرش در حال نوازش کردن سگ‌های اهدایی رهبر کره شمالی

گزارش اخیر سازمان ملل نشان می‌دهد خطر کمبود گسترده مواد غذایی حدود ۶۰ درصد جمعیت ۲۵.۵ میلیون نفری کره شمالی را تهدید می‌کند و اوضاع در یک سال اخیر به دلیل تحریم‌های شدید اقتصادی بدتر هم شده است. بسته شدن مرزهای کره شمالی با چین به عنوان اصلی‌ترین تامین‌کننده نیازهای این کشور از ترس شیوع گسترده کرونا به وخامت شرایط دامن زده و حالا به نظر می‌رسد کیم راهی برای تامین غذای مردم خود در اوج بحران‌های اقتصادی و کرونا و البته وقوع سیل ندارد.

گفته می‌شود دستور اخیر رهبر کره شمالی برای باز شدن درهای انبارهای ذخیره مواد غذایی به نشانه فرستادن نوعی درخواست کمک به پکن در بدترین شرایط سال‌های اخیر پیونگ‌یانگ است. سیل اخیر صدها خانه و ساختمان دولتی را ویران کرده و دست‌کم ۱۵۰۰ جریب از زمین‌های زیر کشت برنج را به نابودی کشانده است.

کد خبر 541206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha