معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: در ۳۹۲ شهرستان محل برگزاری کنکور این امکان وجود دارد که داوطلبان دارای علائم در بیمارستان آزمون بدهند.

کنکور ارشد 99

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی بعدازظهر امروز در نشست رؤسای دانشگاه‌های کشور برای برگزاری کنکور سال ۹۹ گفت: اولویت اصلی ما سلامت دانشجویان است. در این خصوص پروتکل های سختگیرانه‌ای به سراسر کشور ابلاغ شده است،  سازمان سنجش آموزش کشور همکاری خوبی با ما داشته‌ و برهمین اساس می توانیم نوید برگزاری آزمون سالم از لحاظ سلامتی جسمی، روحی، روانی را با کمک وزارت علوم و وزارت بهداشت بدهیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد:  فاصله یک و دو دهم به فاصله یک و هشت دهم تغییر کرد، سالن‌های برگزاری آزمون دارای تهویه مناسب شده‌اند، همچنین هزار نفر همکاران ما در حوزه بهداشت و محیط حرفه‌ای بر آزمون نظارت می کنند.

وی ادامه داد: این آزمون در چهار روز برگزار می شود و  هر سالن بعد از هر امتحان گندزدایی شده و دستورالعمل های بهداشتی رعایت می شود. 

وی ادامه داد : ماسک زدن در آزمون الزامی است سایتی پیش بینی شده که داوطلبان باید در این سایت ثبت‌نام کرده و شرایط خود را اعلام کنند ، در این سایت دانشجویان غربالگری شده و چهار سوال از آن‌ها در مورد وضعیت جسمانی پرسیده می‌شود.

رئیسی افزود: با ثبت نام در این سایت داوطلبانی که دارای علائم هستند شناسایی می شوند و می توانیم در محیط جدا آزمون آنها را برگزار کنیم در ۳۹۲  شهرستان آزمون برگزار می‌شود و در همه شهرستان‌ها این امکان وجود دارد که داوطلبانی که دچار علائم هستند در بیمارستان ها آزمون بدهند.

وی افزود: نکته دوم این است که از خانواده‌ها می‌خواهیم که از تجمع در مقابل درب‌های حوزه های آزمون خودداری کنند چراکه ارتباط زیادی بین تجمع و انتقال بیماری وجود دارد و هرچه تجمع کمتر باشد در حفظ سلامت دانشجویان و خانواده آن‌ها مؤثر است. حال اگر کسی خواست همراه این عزیزان باشد یک نفر کافی است.

کد خبر 540919

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha