سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور سراسری بیشترین داوطلب مبتلا به کرونا را به خود اختصاص داده است.

کنکور در بیمارستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان این‌که در آزمون سراسری ۶۰ داوطلب مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند، گفت: آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی بیشترین تعداد داوطلب با آمار ۵۹۴ هزار و ۲۵۹ نفر را به خود اختصاص داده است؛ این آزمون ۴۳ داوطلب کرونایی دارد که ۳ نفر از آن‌ها در تهران هستند.

وی افزود: تمام داوطلبان کرونایی مستقر در شهر تهران در بیمارستان طالقانی آزمون می‌دهند.

زرین‌آمیزی در خصوص آمار تفکیکی داوطلبان مبتلا به ویروس کرونا در گروه‌های مختلف آزمون سراسری توضیح داد: امروز چهارشنبه ۲۹ مردادماه ۷ داوطلب کرونایی که ۳ نفر از آن‌ها در شهر تهران حضور دارند، متقاضی گروه آزمایشی هنر هستند.

به گفته سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، ۴ نفر در گروه علوم ریاضی و فنی مبتلا به کرونا هستند که یک نفر در شهر تهران حضور دارد. همچنین با توجه به این‌که آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی هم روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود، ۱۱ نفر در این آزمون کرونایی شناخته شدند اما هیچ‌کدام از آن‌ها در شهر تهران حضور ندارند.

وی گفت: یک داوطلب از این ۶۰ نفر در بیمارستان استان هرمزگان حضور دارد که داوطلب گروه آزمایشی علوم انسانی است.

زرین‌آمیزی با اشاره به تعداد داوطلبان کرونایی آخرین نوبت از کنکور ۹۹، افزود: آزمون گروه زبان‌های خارجی روز شنبه اول شهریورماه برگزار می‌شود که ۹ داوطلب کرونایی دارد. از این تعداد ۲ نفر در شهر تهران هستند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور این نکته را هم اضافه کرد که ۵ نفر از این داوطلبان کرونایی علاوه بر گروه آزمایشی اصلی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان یا هر ۲ شرکت کرده‌اند که آمار اعلام‌شده را از ۶۰ نفر به ۶۵ نفر رسانده است.

فرایند خوداظهاری داوطلبان کنکور سراسری در سامانه salamat.gov.ir آغاز شده است و همه داوطلبان موظف به تکمیل فرم مرتبط با خوداظهاری هستند. براساس اعلام شب گذشته وزارت بهداشت ۱۰ روز بعد از آزمون سراسری این داوطلبان غربالگری می‌شوند.

کنکور سراسری ۹۹ از ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی هنر در ۳۹۲ شهر اصلی آغاز شد.

کد خبر 541719

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha