سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام این خبر که توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کنکور سراسری ۹۹ از فردا (سه‌شنبه ۲۸ مرداد) آغاز می‌شود، افزود: خوداظهاری داوطلبان هم برای شناسایی افراد مبتلا به کرونا و برگزاری جداگانه آزمون آنها از فردا شروع می‌شود.

کنکور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه زرین‌آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان آغاز توزیع کارت ورود به جلسه کنکور سراسری اظهار کرد: داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون می‌توانند از فردا ۲۸ مرداد تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۹ مرداد با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دانلود و پرینت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.  

او گفت: برای شرکت در کنکور سراسری ۹۹، یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۵۲۴ نفر ثبت‌نام کردند که با توجه به امکان شرکت داوطلبان کنکورهای علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی در گروه زبان‌های خارجی و هنر برای یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ داوطلب کارت ورود به جلسه صادر شده است.

زرین‌آمیزی بیان کرد: کنکور گروه آزمایشی هنر با ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ داوطلب صبح روز چهارشنبه ۲۹ مرداد، کنکور گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی با ۱۵۵ هزار و ۲۵۰ داوطلب و علوم انسانی با ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ داوطلب صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد، کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی با ۵۹۴ و هزار ۲۵۹ داوطلب صبح جمعه ۳۱ مرداد و کنکور گروه آزمایشی زبان خارجی با ۱۷۴ هزار و ۴۱۲ داوطلب صبح شنبه اول شهریور برگزار خواهد شد.

به گفته وی در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ تعداد یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ نفر شرکت کرده اند که در مقایسه با شرکت‌کنندگان سال گذشته ۲۵ درصد افزایش دارد.

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان آزمون سراسری که مبتلای قطعی به بیماری کرونا هستند، در تاریخ ۲۲ و ۲۳ مرداد به سایت سازمان سنجش مراجعه و مدارک پزشکی خود را که دلالت بر بیماری آن‌ها داشته، در سایت بارگذاری کردند. تعداد ۶۰ نفر مبتلای قطعی به کرونا شناخته شدند که ۵۹ نفر از آنها در قرنطینه خانگی و یک نفر در بیمارستان بستری است.

زرین‌آمیزی افزود: داوطلبانی که از این تاریخ به بعد به کرونا مبتلا شوند، می‌توانند به باجه های رفع نقص مراجعه و وضعیت خود را اعلام کرده تا در مکان‌هایی مجزا از داوطلبان غیرکرونایی آزمون بدهند.

او گفت: در روز برگزاری آزمون اگر داوطلبی مشکوک به کرونا بود، به حوزه اعلام می‌شود. در تمام حوزه‌ها مکان‌های مشخصی برای این داوطلبان در نظر گرفته شده که جدا از سایر داوطلبان آزمون خواهند داد.

کد خبر 541233

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha