پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نادر ابراهیمی، داستان نویس نامدار و نویسنده رمان معروف «آتش بدون دود» عصر پنج‌شنبه، ۱۶ خرداد، پس طی کردن بیماری چند ساله و طولانی به دیار باقی شتافت.

جلال فهیم هاشمی، مدیر انتشارات روزبهان و ناشر آثار نادر ابراهیمی ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت: حدود ساعت سه بعد از ظهر امروز (پنج شنبه ۱۶ خرداد) بعد از یک سال به ملاقات آقای ابراهیمی رفتم و همان لحظه‌ای بودکه در واقع وی آخرین دقایق زندگی اش را می گذراند که با وخیم تر شدن حالش ایشان را به بیمارستان آراد منتقل کردیم که بعد از لحظاتی چند پزشکان اعلام کردند که آقای ابراهیمی دار فانی را وداع گفته است.

فهیم هاشمی با بیان این مطلب که نادر ابراهیمی از معدود نویسندگانی بود که مردم عاشقش بودند و من هجوم مردم را در نمایشگاه کتاب و غرفه خودم که آقای ابراهیمی سالیان قبل مهمان آن بود به عینه شاهد بودم گفت: کمتر نویسنده‌ای را دیدم که چنین انرژی و توانی داشته باشد و حیف که سالهای پایانی عمرش نوعی زندگی نباتی داشت و به رغم تمامی تلاشی که همسر گرامی‌شان و نیز پزشکان متحمل شدند، وی نتوانست سلامت خود را باز یابد.

هاشمی درباره زمان تشییع پیکر زنده یاد نادر ابراهیمی گفت: تهیداتی اندیشیدیم که صبح یک شنبه ایشان را تشییع کنیم اما درباره مکان و زمان دقیق تشییع باید هماهنگی هایی صورت بگیرد که در رسانه های گروهی به اطلاع دوستداران این نویسنده نازنین و دوست داشتنی خواهد رسید.

فهیم هاشمی درباره آخرین کارهای نادر ابراهیمی گفت: بر جاده های آبی سرخ که داستان ده جلدی درباره زندگی میر مهنای دوغابی است که ۵ جلد‌آن منتشر شد و پنج جلد دیگر آن اگر چه به پایان رسید اما با ماجرای تاسف انگیزی که برای آقای ابراهیمی اتفاق افتاد بازنویسی دوباره آن عملا انجام نشد.

کد خبر 54083

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز