قطعاً با توجه به شرایط پیش آمده محرم متفاوتی در پیش رو خواهیم داشت....

حسین هوشیار

حسین هوشیار / مداح اهل‌بیت(ع) :قطعاً با توجه به شرایط پیش آمده محرم متفاوتی در پیش رو خواهیم داشت. در حقیقت باور دارم امسال، ماه محرم آزمون سختی برای مداحان، سخنرانان، مردم و البته مدیران اجرایی و دست‌اندرکاران برگزارکننده مراسم سوگواری است. 
مدیران اجرایی به دلیل اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها برای فراهم کردن زیرساخت برگزاری مراسم سوگواری استفاده کنند، کار دشواری پیش رو دارند و مداحان و سخنرانان هم باید خودشان را با شرایط پیش آمده وفق دهند و به دنبال حال خوب برای خودشان نباشند. 
مداحان نباید امسال در مراسم سوگواری به دنبال برآوردن نیازهای روحی و روانی خودشان باشند. آنها باید مصلحت عموم را در نظر بگیرند و مراسم سوگواری را براساس پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا با حداقل سوگواران و در کوتاه‌ترین زمان برگزار کنند. 
امسال محرم باید همه شرایط بحرانی را بپذیریم و از خواسته‌های سال‌های گذشته خود عقب‌نشینی کنیم. مطمئنم با این کار امسال خالصانه‌ترین عزاداری محرم را تجربه می‌کنیم. 
شخصاً به‌عنوان مداح با تجمع سوگواران در فضای بسته موافق نیستم و ترجیح می‌دهم مراسم سوگواری‌سالار شهیدان براساس پروتکل ستاد مقابله با کرونا در فضای باز برگزار شود. به همه شهروندان و متولیان هیئت‌ها توصیه می‌کنم قبل از هر چیزی به سلامت عزاداران بیندیشند تا با جلوگیری از تجمع به قطع زنجیره شیوع کرونا کمک کنیم. 

کد خبر 540311

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha