اظهارات اخیر پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان واکنش‌های متفاوتی در پی داشت. برخی دفاع کردند و برخی اظهارات فتاح را کلا نادرست خواندند. بر همین اساس فاطمه هاشمی فزرند ارشد آیت‌ا… در نامه‌ای به پرویز فتاح اظهارات او را نادرست خواند. 

هاشمی رفسنجانی کاخ مرمر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  آرمان ملی، در نامه فاطمه هاشمی خطاب به پرویز فتاح آمده است: اظهارات اخیر جنابعالی در مورد برخی اموال بنیاد مستضعفان، هرچند آنچنان آش شوری شد که با واکنش‌های منفی از سوی مخاطبان، دستگاه‌ها و نهادهای حتی همسو با جنابعالی قرار گرفت تا جایی که مجبور به حذف و سانسور این سخنان از بخش بایگانی رسانه‌ای خود شدند، ولی بیانات مجدد شما در مورد کاخ مرمر و آثار باستانی آن، در خوشبینانه‌ترین حالت، حکایت از بی‌اطلاعی یا کم‌اطلاعی جنابعالی دارد.

شما که خود در مقطع ریاست آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی بر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همان ساختمان، با ایشان دیدار و گفت‌وگو داشتید، باید به خوبی بدانید که اولا: این ساختمان بعد از انقلاب اسلامی، مدتی در اختیار کمیته انقلاب و سپس قوه قضائیه و دادستان کل انقلاب قرار گرفت و سال‌ها مرحوم آیت‌ا… موسوی اردبیلی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه، آیت‌ا… یوسف صانعی به‌عنوان دادستان کل کشور و آیت‌ا… محمدی یزدی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه، در آن مستقر شدند و اتفاقا در آن سال‌ها به‌ویژه در زمان استقرار آیت‌ا… یزدی، تغییرات و تخریب‌های زیادی در آثار باستانی این بنا، بدون اطلاع سازمان میراث فرهنگی آن زمان ایجاد شد که بعدها، بنیاد مستضعفان به‌عنوان مالک و سازمان میراث فرهنگی به‌عنوان متولی نگهداری کاخ، به دستور آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی و با همت و مدیریت پیگیر مرحوم دکتر حبیبی، اقدام به مرمت و بازسازی قسمت‌های تخریب‌شده آن کردند.

پدرم نقشی در انتخاب ساختمان نداشت

در ادامه این نامه تصریح شده است: بعید است، جنابعالی از سابقه کاربری این ساختمان قبل از مرحوم آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی و مرمت‌های صورت‌گرفته در آن، بی‌اطلاع باشید که هر بار به‌ عمد، از ایشان نام می‌برید!! بر شما پوشیده نیست که این ساختمان دولتی پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی، بنا به توصیه شورای عالی امنیت ملی، به دلایل رعایت مسائل حفاظتی و امنیتی، در اختیار ایشان قرار گرفت و آیت‌ا… هاشمی، در انتخاب آن، هیچ نقشی نداشتند.

اظهارات جنابعالی، هنگامی قابل تامل‌تر و دارای جهت‌گیری‌های جناحی و سیاسی بیشتر می‌شود که در هیچ‌یک از اظهارات‌تان، به سایر اماکن و کاخ‌های موجود در همان محدوده خیابان پاستور که اتفاقا هنوز در دست برخی مقامات قرار دارد و در حال حاضر کاربری اداری پیدا کرده است، هیچگونه اشاره‌ای نمی‌کنید، از جمله: ساختمان نظام مافی، کاخ نخست‌وزیری، کاخ قوه قضائیه و کاخ فرح و … اگر جنابعالی واقعا تا این حد نگران کاخ‌ها و آثار باستانی موجود در آنها هستید، بهتر است پرونده ۲ فقره آتش زدن کاخ مرمر در زمان استقرار آیت‌ا… ‌هاشمی را از دستگاه‌های ذیربط و بایگانی بنیاد بخواهید تا بدانید چه کسانی برای تهدید جان ایشان، حتی حاضر شدند آثار باستانی منحصربه‌فرد آن را با افراد مستقر در آن به آتش بکشند و مرحوم آیت‌ا… هاشمی، چه اهتمام و جدیتی برای ترمیم تابلوهای نفیس نقاشی به آتش کشیده شده و فرش‌های آن مجموعه انجام دادند.

فیلم آتش‌زنندگان را ببینید

فاطمه هاشمی خطاب به فتاح آورده است: شما حتی می‌توانید فیلم و تصاویر فرد یا افراد آتش‌زننده را که از طریق دوربین‌های مداربسته ثبت و ضبط شده و در اختیار مقامات انتظامی و امنیتی آن زمان قرار گرفت (که البته هیچ‌گونه پیگیری هم انجام نشد) بخواهید و خود، به عنوان متولی امر، پیگیر قضائی پرونده تخریب‌کنندگان آثار باستانی باشید و بدون ملاحظه کاری و ترس، نتیجه را در اظهارات‌تان به افکار عمومی اطلاع دهید.

همچنین بد نیست در کنار حساسیتی که به حفظ و بازپس‌گیری اماکن دولتی دارید، نیم‌نگاهی هم به برخی اماکن و اموال متعلق به بیت‌المال بنیاد داشته باشید که طی این سال‌ها به افرادی خاص به ثمن بخس واگذار شده و هنوز کسی به سراغ آنان نرفته است یا کسانی که بنیاد خود املاک دولتی را در اختیارشان گذاشته و در آن ساکن شده‌اند. از جنابعالی به‌عنوان فردی مدعی رعایت انصاف و پایبندی به ارزش‌های اسلامی و اخلاقی، انتظار می‌رود بر سبیل انصاف، حقیقت و وجدان بیدار سخن بگویید و حرکت کنید.

در همین زمینه:

کد خبر 540054

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    سلام دوره هاشمی ایسم به پایان رسیده.به تاریخ پیوست.همانطور که دوران آقازاده ها به پایان رسیده بزودی توسط کارمندان خدا ریشه فساد در این سرزمین برچیده خواهد شد.
  • ایراندوست IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    دراین نظام به دنبال کسی که برسبیل انصاف وعدالت وانصاف حرکت کند نگردید,چون اینقدر سیاستشان بردیانتشان چربیده که تورفتارهاشون همه چیزهست جزخدا,آلان هم که دیگه ادعا میکنندکه یک سوم نهج البلاغه دررابطه بادزدیهای زمان حکومت علی ع است(که البته دروغ است),یعنی میخواد بگه که طبیعیه که درنظام جمهوری اسلامی فسادواختلاص باشه اونم تااین حد. انگارهمینا نبودن که باشعارحکومت عدل علی انقلاب کردند.
  • احمد IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    پدرت اگه راست میگفت چرا رفته بود کاخ مرمر نشسته بود مردم چی فرض کردین
    • بابک IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
      متوجه نشدی ،یا صرف نمیکنه متوجه بشی که گفت مقامات امنیتی پدرم را به آنجا سوق دادند
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    واقعا برای من جای سواله مسئولین این نظام به قول خوشان مقدس، چرا درپی انتقاد از محمد رضا شاه به خاطر کاخ هایی که ساخته بود ( البته الان آقا زاده ها بناهایی ساختن که کاخ های محمد رضا وخاندانش دربرابر انها کوخ است) چرا خود این ها که انقلاب را ارث پدر شان میدانند رفتند وتمام کاخ های محمد رضا شاه را تصاحب کروند وهنوز هم ساکنن؟ اگه کاخ خوبه فقط واسه محمد رضا شاه بد بود؟ واسه شما خوبه؟
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
      حرف حساب جواب ندارد
  • ناشناس IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    هر دم از این باغ بری می‌رسد ،کاخ‌نشینی که تو مرام شماها نبود آقایان ،شما که مردم رو به نون خشک خوردن دعوت میکنین ،امیدوا م هر کسی که بیت المال رو حیف و میل میکنن به سزای اعمالش برسن اینا همه حق مردمه ،و باید موزه میشد
  • علی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    اقای فتاح ممنون اقای احمدی نژاد باش تو که عددی نبودی
  • جلیل IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    بیچاره ما مردم.چی فکر میکردیم چی شد.
  • ارش GB ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    خدا رحمتش کنه .نمیشه بی انصافی کرد آقای هاشمی آدم بزرگ وبامعرفتی بود روحش شاد6
  • وحیده صالح میرحسنی روان ی IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    سلام.ببینید اصلاح طلبان خرابکار چه بر سر مملکت اوردند.سپاس
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    حضرت امام فرمودند من این کوخ نشینان را به کاخ نشینان ترجیح میدم اما چی شد کوخ نشین شد کپرنشین کاخ نشینان شدن فصانشین
  • جعفر IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    خوب راست میگه خانم هاشمی هم حق داره میگه اقا تو که اینقدر نگران اموال بنیاد هستی وداری عرض اندام میکنی زورت وبه سپا ه و ارتش میچربونی که اصلآ درصلاحیت تو نیست برو ملکهایی راکه بخاطر خوش خدمتی به بعضی ازاقایان بخشیدی روپس بگیربا این خودنمایی ها کاربه جایی نمیبری بنظرمن مملکت سالهای سال بدون رییس جمهور بمونه بهترازاینه که رییس دولتش توباشی.