کاربری خانه تاریخی ملک الشعرای بهار از مسکونی به فرهنگی تغییر پیدا کرد تا به راحتی قابل تخریب و خرید و فروش نباشد. همچنین کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز پیگیر تخصیص اعتبار برای تملک این ملک توسط شهرداری است.

خانه ملك الشعراي بهار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، فائزه دولتی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۷ تهران با بیان این که خانه ملک الشعرای بهار متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) است، گفت: این ملک چند سالی است که بلااستفاده مانده و از آنجا که پیش از این کاربری مسکونی داشته است، خرید و فروش آن به راحتی مقدور بود.

او افزود: با تلاش‌های شهرداری منطقه ۷، کاربری این ملک از مسکونی به فرهنگی تغییر پیدا کرد تا به راحتی قابل تخریب و خرید و فروش نباشد و نتوان به جای آن برج و یا ساختمان چند طبقه ساخت.

دولتی با رد شایعات مربوط به تخریب خانه ملک الشعرای بهار، اضافه کرد: تا کنون هیچ‌گونه مجوزی از شهرداری منطقه ۷ تهران برای تخریب این خانه صادر نشده و حتی درخواستی نیز برای این امر ارائه نشده است.  

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۷ همچنین با بیان اینکه تاکنون اعتباری برای تملک خانه ملک الشعرای بهار به منطقه داده نشده است، عنوان کرد: تملک این ملک در برنامه شهرداری منطقه ۷ قرار دارد و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز به صورت جدی پیگیر تخصیص اعتبار برای تملک آن است.  

خانه ملک الشعرا بهار در تهران که مربوط به دوره پهلوی اول است، در خیابان طالقانی، خیابان ملک الشعرای بهار، کوچه گوهر، پلاک چهار واقع شده است. این اثر که دارای عرصه‌ای ۶۰۰ متری و یک بنای دو طبقه است در تاریخ دوم بهمن ۱۳۸۲ به‌عنوان یکی از  آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

محمدتقی بهار ملقب به ملک الشعرا در سال ۱۲۶۵ خورشیدی به دنیا آمد و اول اردیبهشت ۱۳۳۰ در خانه مسکونی خود در تهران چشم از جهان فروبست و در آرامگاه ظهیرالدوله شمیران به خاک سپرده شد. او شاعر، ادیب، نویسنده، روزنامه‌نگار، تاریخ‌نگار و سیاست‌مدار معاصر ایرانی بود.

کد خبر 539705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha