چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
۰ نفر

۴۹ خانه ورزش روستایی با اعتبار افزون بر چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال همزمان با هفته دولت در استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد.

ورزش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، خانه‌های ورزش روستایی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش روستایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در روستاها با مشارکت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، ستاد مبارزه با موادمخدر و وزارت ورزش و جوانان کشور ساخته و تجهیز می‌شوند.

میز پینگ پنگ، راکت و توپ، میز فوتبال دستی، صفحه شطرنج، دارت و تاتامی از جمله تجهیزات این خانه‌های ورزش روستایی هستند.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان در این باره تاکید کرد: تجهیز و راه‌اندازی خانه‌های ورزش روستایی بدون تردید یکی از اقدامات ماندگار دولت تدبیر و امید بوده که زمینه‌های لازم را برای بازی کودکان، رشد و پیشرفت نوجوانان و جوانان را زیر سقف امید تا رسیدن به عرصه‌های قهرمانی مهیا ساخته است.

محمدامیر براهویی گفت: توجه و توسعه ورزش در روستاها ضمن ایجاد عدالت در توزیع سرانه‌های ورزش سبب کشف و پرورش نیروهای جوان و استعدادهای نهفته ورزشی بسیاری در روستاهای این استان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع فرهنگی تاکنون ۱۳۰ بازی بومی و محلی در استان شناسایی شده به طوریکه تنوع این رشته‌ها زمینه جذب بیش‌از ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی و محلی است که با توجه به تلاش‌های اداره‌کل ورزش وجوانان تاکنون موفق به افتتاح تعداد ۲۵۶ خانه ورزشی در سطح استان شدیم که تا هفته دولت این تعداد به۳۰۵مورد خواهد رسید.

کد خبر 539655

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha