رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم ورود وزارت نفت و شرکت توزیع به مسئله انبارهای نفت شهران خبر داد.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص چرایی و نتایج حضور شورایاران در جلسات علنی گفت: تهران بیش از ۳۸۵ محله دارد که شورایاران به عنوان بازوی مشورتی اعضا می‌توانند با اشرافی که به مسائل محلی دارند، ما را در مدیریت کشور کمک کنند.

وی با بیان این که مسائل و دغدغه‌های شورایاران را به اطلاع شهرداری می‌رسانیم، در پاسخ به سوالی مبنی بر شائبه‌های ایمنی انبار نفت در غرب تهران، اظهارکرد: سال‌هاست که موضوع انبار نفت در تهران پیگیری می‌شود و در شورای شهر چهارم نیز مکاتبات زیادی بین شهرداری، شورا، مدیریت بحران کشور و وزارت کشور انجام شد تا وضعیت ایمنی این انبارها تثبیت شود و بارها در این خصوص جلساتی برای چاره‌اندیشی برگزار شد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: بررسی‌ها نشان داد جابه‌جایی انبار نفت شهران هزینه زیادی لازم دارد اما وزارت نفت اقدامات لازم در راستای استحکام بخشی سازه را انجام داد.

وی با بیان این که لازم است طرح جامعی برای ذخیره‌سازی سوخت در تهران انجام شود، افزود: بر اساس تجربیات جهانی باید مخازن اصلی در یک محل امن باشند و با تعبیه مخازن کوچکتر امر توزیع انجام شود که ما از وزارت نفت درخواست‌ می‌کنیم به این موضوع ورود کنند و مطرح شدن خطرپذیری انبارهای نفت همزمان با حادثه بیروت موجب ایجاد انحراف در موضوع شد.

به گزارش همشهری آنلاین، امیر قاسمی رابط شورایاران منطقه ۵ تهران صبح امروز با حضور در صحن شورای شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از فرصت‌ها و چالش‌های منطقه ۵ شهرداری تهران، به فعالیت انبارهای نفت در سطح منطقه ۵ تهران اشاره کرد و گفت: در گذشته همتی برای جابجایی این انبارها وجود نداشت اما اکنون این امید به وجود آمده که در این شورا شاهد تصمیمی برای جابجایی آن‌ها باشیم. البته اگر مسیر تردد تانکرهای حمل بنزین از این منطقه در کوتاه مدت تغییر کند، امنیت خاطر شهروندان تأمین خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر کمک شهرداری تهران به بیروت گفت: هنوز طرح یا لایحه‌ای برای کمک به بیروت نیامده است اما قانونا اجازه چنین کمکی نداریم اما می‌توانیم کمپین کمک مردمی ایجاد کرده و با جمع‌آوری اقلام مورد نیاز آن را در اختیار نهادها قرار دهیم.

کد خبر 539352
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha