مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
۰ نفر

حامد مظاهریان معاون شهردار تهران از پروژه مرمت خانه اردیبهشت عودلاجان که قدمت آن احتمالاً به دوره زندیه برمی‌گردد، بازدید کرد.

خانه تاريخي ارديبهشت در عودلاجان

به گزارش همشهری آنلاین، حامد مظاهریان در بازدید از پروژه‌های محله‌محور منطقه ۱۲ شهرداری نظیر پروژه مرمت خانه اردیبهشت عودلاجان که قدمت آن احتمالاً به دوره زندیه برمی‌گردد، گفت: به نظر می‌رسد با مرمت و احیای بنایی که کسی امیدی به احیایش نداشت، امروز همه اهالی خواستار بهسازی بناهای قدیمی‌شان هستند. گویا این خانه حس خوب احیای بافت تاریخی در بین اهالی را ترویج کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که به تیم مرمت خانه اردیبهشت عودلاجان کمک کرده تا روند کار را بدون هیچ دغدغه‌ای در سایه آرامش محلی دنبال کنند، مشارکت، همراهی و رضایت مردم محله با آنهاست و این موضوع جزو رویکردهای اصلی پروژه‌های محله‌محور و بسیار ارزشمند است.

مظاهریان افزود: احیای تاریخ و هویت تهران ‌در قالب مرمت بناهای تاریخی دستورالعملی است که طی یکی دو سال اخیر از سوی مدیریت شهری تهران به‌طور جدی دنبال می‌شود.

معاون شهردار تهران همچنین اظهار امیدواری کرد که روند بازآفرینی و احیای خانه‌های قدیمی در بافت تاریخی تهران تداوم یافته و سرعت بیشتری به خود بگیرد.

محله‌ عودلاجان یکی از محله‌های قدیم و اصیل تهران است که در گذشته در کنار سنگلنج، ارگ، بازار، محله بازار و چال میدان یکی از کلان محله‌های تهران به شمار می‌رفت. عودلاجان از جنوب به میدان مولوی، از شمال به خیابان امیرکبیر و سرچشمه، از غرب به شمس العماره و ضلع شرقی آن به امام‌زاده یحیی محدود می‌شود و هم‌اکنون محله‌های پامنار و ناصرخسرو و امام زاده یحیی را در برگرفته است. این محله با شماره‌ ۱۵۳۸۱ در فهرست میراث ملی کشور در سال ۱۳۸۴ خورشیدی به ثبت رسیده است.

کد خبر 538937
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha