مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه بزرگ‌ترین مرکز دفن بهداشتی پسماند شمال غرب در تبریز در حال ساخت است گفت: هدف از این اجرای این پروژه کاهش مخاطرات زیست‌محیطی دفن پسماندهای شهری و پزشکی است.

سایت دفن پسماند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حمید قاسمی روز یکشنبه ۱۹ مرداد در حاشیه بازدید از روند ساخت این مرکز با بیان اینکه دفن بهداشتی با رعایت تمامی اصول فنی و زیست‌محیطی یکی از ارکان مهم مدیریت دفع پسماندهاست افزود: با راه‌اندازی و بهره‌برداری به‌موقع از این سیستم در کنار اجرای اصولی سایر ارکان مدیریت پسماند از جمله تفکیک از مبدا و بازیافت، می‌توان تبریز را به عنوان یکی از شهرهای نمونه در مدیریت پسماند و کاهش و کنترل آلاینده‌های زیست‌محیطی ناشی از آن معرفی کرد.

وی با تاکید بر این‌که اگر جمع‌آوری پسماندهای شهری به خوبی مدیریت نشود به یک معضل زیست‌محیطی تبدیل می‌شود گفت: ضرورت دارد شهرداری‌های سایر شهرهای استان آذربایجان شرقی با مدیریت صحیح، اقدام به جمع‌آوری و دفن زباله‌های خانگی و صنعتی کنند و این پروژه می‌تواند نمونه خوبی برای سایر شهرهای استان باشد.

عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پروژه دفن بهداشتی زباله در تبریز تیر سال ۹۸ آغاز شده و ۵۰ میلیارد تومان برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است.

در اجرای این پروژه سلول‌های کنونی شماره‌های ۱ تا ۵ مرکز دفن بهداشتی پسماند، خاک‌برداری یا احداث و در کنار آن، تصفیه‌خانه مرکز دفن زباله نیز تکمیل می‌شود.

روزانه به طور متوسط در تبریز ۱۲۰۰ تن زباله تولید می‌شود.

کد خبر 538694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha